استاندار خوزستان:

شریعتی: مشکل آب و فاضلاب خوزستان یک درد مزمن کهنه و مطالبه عمومی مردم است

دکتر شریعتی گفت: مشکل آب و فاضلاب خوزستان نیازی به توضیح ندارد و الزام اجرای آن نیز کاملا مشهود و بعنوان یک درد مزمن کهنه  و مطالبه عمومی مردم شناخته شده است.

خورنا|احمدرضارستمی: دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست شورای برنامه ریزی استان خوزستان که با حضور رئیس برنامه و بودجه کشور و وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولین در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد در ابتدا ضمن خوشامدگویی به معاون رئیس جمهور جناب آقای نوبخت و وزیر جهادکشاورزی و تقدیر از ایشان بدلیل سفرهای مکرر به خوزستان و حضور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان گفت:علیرغم اینکه در فصل بررسی و تصویب بودجه سال ۹۶ هستیم اما آقای نوبخت به استان سفر کردند که حاکی از نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به استان خوزستان است .

شریعتی افزود: مشکل آب و فاضلاب خوزستان نیازی به توضیح ندارد و الزام اجرای آن نیز کاملا مشهود است. از رئیس جمهور تا معاونین و هیات وزیران بر مساله آب و فاضلاب استان اشراف دارند. این مشکل به عنوان یک درد مزمن و کهنه است که آن را به عنوان مطالبه عمومی مردم خوزستان می‌شناسید و کمتر نقطه ای از استان بوده که سفر کرده باشم و این مطالبه به من منعکس نشده باشد.

وی بیان کرد: بسیار خرسندم رئیس جمهوری در سفر اخیر خود دستور حل مشکلات آب و فاضلاب را به عنوان هدیه به مردم این استان اعلام کردند و دستور دادند که از طریق صندوق توسعه ملی یا فاینانس این کار انجام شود که کار کارشناسی و مطالعاتی آن نیز قبلا انجام شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مطالعات کارشناسی برای اجرای طرح آب و فاضلاب خوزستان دو مقطع زمانی سال‌های ۱۴۰۵ و ۱۴۲۵ را مدنظر قرار داده و اعتبارات لازم آنهم  مشخص شده است و اگر این کار به انجام برسد که خواهد رسید، واقعا دولت یازدهم، شاید جزء معدود دولت‌هایی بوده که با داشتن تنگناهای مالی فراوان ولی در ارتباط با استان خوزستان نگاه و توجه ویژه‌ای داشته است.

شریعتی گفت: اعتبارات خوبی به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و همچنین طرح آب و فاضلاب استان اختصاص داده شده است که باعث تحول عظیمی در حوزه سلامت خوزستان می شود و از این نظر دولت اهتمام ویژه خود را به انجام رسانده است.

استاندار خوزستان گفت: کانون های ریزگرد در طول سالیان متمادی گذشته ایجاد شده است و اکنون نیز دولت پای کار آمده و اهتمام دارد که کانون‌ها را کنترل و کار را اداره کند، همچنین کانون‌های داخلی را اصلاح و مدیریت کند و باید بگویم همه به نحو احسن پای کار هستند.

شریعتی با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار سلامت و کیفیت زندگی مردم خوزستان را تحت شعاع قرار داده است عنوان کرد: امیدواریم هرچه سریع تر آن را حل و به یک سرانجام برسانیم و همچینن از تمامی مردم خوزستان که در مواجهه با این مشکل صبر پیشه کردند، قدردانی می‌کنم.

شریعتی در پایان عنوان کرد: در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هم تفاهم نامه را امضاء میکنیم که تکمیل شود و انتظار داریم که در موضوع ۴۴۰ میلیارد تومان وزارت نیرو را واقعا اگر صلاح بدانید، مجددا از محضر مقام معظم رهبری جهت جابجایی کار اجازه گرفته شود تا وزارت نیرو بتواند کار را با سرعت بیشتری به سرانجام برساند. همچنین سعی شود ادامه توافق نامه نیز اجرایی شود تا به شمال خوزستان که کمی مغفول مانده است با اولویت بیشتری رسیدگی شود و دغدغه مردم آن منطقه نیز رفع شود.