در نشست جمعی از اصلاح طلبان بختیاری خوزستان با استاندار یک فعال اصلاح طلب تاکید کرد؛ لزوم توسعه متوازن در تمامی مناطق شهرستان مسجدسلیمان

میثاق حاجتی / خورنا: مهندس مجتبی حاجتی از فعالان سیاسی اصلاح طلب استان خوزستان بر لزوم توسعه متوازن در تمامی مناطق شهرستان مسجدسلیمان تاکید کرد و گفت: توسعه این شهرستان به گونه ای نباشد که حس بی عدالتی در بین مردم ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری خورنا مهندس مجتبی حاجتی افزود مسجدسلیمان داری یک حوزه قدیمی است که در سالهای فعالیت شرکت های نفتی در نتیجه اکتشافات خسارات بسیاری به این منطقه وارد شده است و امروز خسته و زخمی رها شده است.

این فعال اصلاح طلب استان خوزستان، در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان مسجدسلیمان افزود:بختیاری دارای جمعیت تاثیرگذار و گستره سرزمینی مشخصی است و در تاریخ سیاسی و فرهنگی ایران نقش بسزایی داشته است و در بخش حفظ امنیت یکپارچه سرزمین مردان و زنان بختیاری از جان گذشتگی های بسیاری داشته اند.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی شهرستان مسجد سلیمان به حوزه راه این شهرستان باز می گردد، جاده اهواز به مسجدسلیمان یکی از مسیرهای این شهرستان است که به دلیل نداشتن استانداردهای لازم بسیار خطرناک است و سالانه بسیاری از جوانان و نخبگان این شهرستان جان خود را در این راه از دست می دهند.

وی افزود : از استاندار خوزستان خواهشمندیم با تسریع در احداث جاده میانبر اهواز-مسجدسلیمان و بهسازی جاده مانع ازبین رفتن جوانان و نخبگان استان در حوادث جاده ای شوند.

حاجتی ادامه داد: راه مسجدسلیمان -چهارمحال با توجه به مسیر جاده مذکور که راهی است که مناطق گردشگری سرزمین بختیاری و میراث فرهنگی بختیاری را به روی مردم ایران باز میکند و در حوزه گردشگری اشتغال زایی کند و روستاهای بختیاری وشهر مسجدسلیمان و اندیکا و استان خوزستان را از یک مسیر زیبا و دلنشین به چهارمحال بختیاری وصل میکند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه آب زاگرس، افزود: در حوزه آب قوم بختیاری خسارت سرزمینی و زیست بومی بسیاری در این حوزه داده اند، مخازن بزرگ سدهای ساخته شده در این منطقه تمامی حوزه زیست بوم بختیاری را درخود فرو برده و منابع طبیعی، میراث فرهنگی و ذخایر غنی این شهرستان خصوصا در حوزه گیاهی و درختان ناب و منحصر به این منطقه را از بین برده است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: انتظار مردم بختیاری از مسئولان این است که حداقل با وجود تمامی خسارت های وارد شده، بتوانند در بخش تامین آب مورد نیاز کشاورزی بخش از خسارت های وارد را جبران کنند.

حاجتی اضافه کرد: مردم استان خوزستان با نگرش های مختلف به این مساله معتقدند که آبی که در استان خوزستان و یا در سرشاخه های کارون وجود دارد به تمامی مردم استان خوزستان تعلق دارد اما شاهد هستیم که استان خوزستان به شدت با مشکل تامین آب در تمامی بخش ها خصوصا در زمینه تامین آب آشامیدنی با کیفیت در برخی از شهرستان های پایین دست استان و یا تامین آب کشاورزی مواجه است.

وی افزود: از سوی دیگر فرهنگ و تمدن بختیاری، فرهنگی غنی با پشتوانه تاریخی است، قوم بختیاری همواره پشتوانه فرهنگ و تمدن ایران بوده و نمونه آن هم حفظ شاهنامه و سنت شاهنامه خوانی در میان قوم بختیاری است.

این فعال اجتماعی خواستار توجه ویژه به هنرمندان بختیاری خصوصا در حوزه موسیقی شد و اظهار کرد: توجه به استعدادهای جوانان بختیاری در کنار سایر جوانان از قومیت های دیگر می تواند زمینه پویایی و شکوفایی استان و کشور و را فراهم سازد.

وی در پایان با تقدیر از فعالیت های استاندار خوزستان از دکتر شریعتی استاندار این استان خواست در زمینه حل مشکلات جوانان قوم بختیاری تلاش بیشتری داشته باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس بی عدالتی نسبت به قوم بختیاری بخصوص ایذه ومسجد سلیمان بسیارحس میشود اگه به ورودی شهرهایشان نگاه کنی متوجع همه چیز میشوید