معاون رییس جمهور و سخنگوی دولت در سفر به سد مسجدسلیمان اراضی کشاورزی منطقه مسجدسلیمان به طرح ۵۵۰هزار هکتاری افزوده می شود/تامین اعتبار برای گسترش تاسیسات آبرسانی مسجدسلیمان + گزارش تصویری

میثاق حاجتی / خورنا: محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور  و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز به همراه  غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، علی عسکر ظاهری نماینده مسجدسلیمان، علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان، منوچهر ورناصری فرماندار اندیکا و جمعی از مسئولین شهرستان اندیکا و مسجدسلیمان از  تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه آب مسجدسلیمان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفتگویی با خبرنگاران گفت: در جلسه شورای اداری استان که پنجشنبه هفته قبل با حضور رئیس جمهور برگزار شد تصمیماتی در رابطه با موضوع آب و فاضلاب استان خوزستان که مراحل مطالعاتی و اقدامات اجرایی آن آغاز شده است گرفته شد و مقرر شد که برای تکمیل و گسترش این طرح اقدام فوری صورت گیرد.

وی افزود: به همین منظور و در راستای اجرای تصمیم رئیس جمهور امروز همراه با استاندار و مسئولین خوزستان بازدیدی از بخش های مختلف استان به ویژه در بخش تصفیه خانه آب مسجدسلیمان داشتیم.

نوبخت ادامه داد: این تاسیسات امکان ارائه خدمات به ۸۵ هزار نفر را دارا می باشد و این تصفیه خانه  برای  گسترش توزیع آب نیازمند تکمیل و اعتبار است  که سازمان برنامه و بودجه در جهت گسترش حوزه آبرسانی با تامین اعتبار گسترش  تاسیسات آبرسانی مسجدسلیمان موافقت  کرده و  امیدواریم حداکثر تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۶بتوانیم بخش وسیع تری را از آب بهداشتی بهره مند کنیم.

نوبخت در رابطه با برنامه های دولت برای ایجاد اشتغال در مسجدسلیمان گفت:از سال ۹۲ با تاکید رئیس جمهور اجرای طرح ۵۵۰هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفت که تاکنون بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار برای این طرح سرمایه گذاری صورت گرفته و بخش قابل توجهی از این طرح تکمیل و آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد :بخش هایی از اراضی شمال استان خوزستان در طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری افزوده خواهد شد که اراضی منطقه مسجدسلیمان هم به این طرح افزوده می شوند و علاوه بر افزایش تولید محصولات کشاورزی شاهد اشتغال زایی قابل توجهی در این منطقه خواهیم بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد:اعتبار ارزی و ریالی طرح ۵۵۰هزار هکتاری کشاورزی  تامین شده و نیاز به تخصیص مجدد ندارد.

وی عنوان داشت: علاوه بر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری  با توجه به وجود سدهای بزرگ در این منطقه با عنایت به مصوبه ای که در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است می توانیم اعتبار قابل توجهی در حدود ۴ تا۵ هزار میلیارد تومان را برای ایجاد اشتغال در مناطق مستعد در بخش کشاورزی اختصاص دهیم که شامل حال منطقه مسجدسلیمان هم می شود.

نوبخت با اشاره به لایجه بودجه سال ۹۶ خاطر نشان ساخت:در لایجه بودجه سال ۹۶ در حدود هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص راههای ارتباطی استان گفت:بخشی از مشکلات راههای ارتباطی استان در سفر رئیس جمهور در سال ۹۲به خوزستان مطرح شد که بالغ بر ۱۶۰۰میلیارد تومان برای پروژه هایی که بخشی از آنها مربوط به حمل و نقل بود به تصویب رسید که صد در صد این اعتبارات تخصیص و  به تدریج در حال پرداخت است.

وی افزود:. برای تکمیل طرح های آب و فاضلاب,محیط ریست و حمل و نقل ریلی اعتباری بالغ بر۱۰هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۱۳۹۶ در نظر گرفته شده است که برای استان خوزستان از این اعتبارات تخصیص داده خواهد شد.

IMG_0749 copyIMG_0665 copyIMG_0639 copyIMG_0674 copyIMG_0679 copyIMG_0684 copyIMG_0698 copyIMG_0710 copyIMG_0721 copyIMG_0727 copyIMG_0731 copyIMG_0743 copyIMG_0754 copy