استاندار خوزستان:

شریعتی: حساسیت در بخش واگذاری‌ها در مدیران میانی ایجاد نشده است

 استاندار خوزستان گفت: یکی از مبناهای مهم برای عمل کردن به وظایف، مسأله واگذاری ها است که دولت اهتمام ویژه‌ای برای آن قائل بوده است ولی به نظر می‌رسد در سطوح میانی مدیران این حساسیت ایجاد نشده است.

خورنا| احمدرضارستمی _ دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی که روز دوشنبه در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی یکی از مباحثی که در مرکز به آن تأکید می‌شود، بحث واگذاری پروژه‌ها است، در حالی که به نظر می‌آید سازمان‌ها در این زمینه اهتمام جدی نشان نداده‌اند. دوستان نیز باید مشخص کنند کدام دستگاه از برنامه عقب هستند و هر چه سریع‌تر به آن ها ابلاغ شود تا جهت نزدیک شدن به اهداف تلاش کنند.

شریعتی افزود: اگر هم نمی‌شود، علت را بیان کنند و حتما باید علمکرد مدیران لحاظ شود که کدام یک از آن‌ها بیلان مثبتی دارد و در جهت اهداف برنامه و همچنین برنامه اقتصادی سال که از طرف مقام معظم رهبری تدوین شده، و دولت هم تمهیدات لازم را برایش لحاظ کرده عمل کرده است .همچنین مشخص شود کدام یک از مدیران هیچ اهتمامی به این موضوع نداشته‌اند و خیلی سطحی از کنار موضوع گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: در عین حال باید گزارش داده شود که کدام یک از دستگاه‌ها و کدام یک از مدیریت‌ها به وظایف خود به خوبی عمل نکرده‌اند. یکی از مبناهای مهم برای عمل کردن به وظایف، مسأله واگذاری ها است که دولت اهتمام ویژه‌ای برای آن قائل بوده است ولی به نظر می‌رسد در سطوح میانی مدیران این حساسیت ایجاد نشده است.

شریعتی گفت: به هر حال بعضا ظرفیت‌هایی بوده ولی فعال نبوده‌اند و نباید فقط به دنبال ظرفیت ‌های جدید باشیم، چرا که ظرفیت‌هایی داریم که از آن استفاده نمی‌کنیم.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: بنابراین باید اولویت اول بالا بردن ظرفیت‌های قبلی و بعد ایجاد ظرفیت‌های جدید باشد، چراکه در غیر این صورت اتلاف منابع است. اکنون بسیاری از واحدهای صنعتی ما زیر ظرفیت اسمی کار می‌کنند و شرایط برای نزدیک شدن به ظرفیت اسمی باید برای آن‌ها فراهم شود.