بازدید سرزده مهندس هدایت الله خادمی از نمایشگاه محیط زیست

خورنا/ ‍ ✍ بازدید سرزده مهندس خادمی از نمایشگاه محیط زیست و تاکید بر حل مسائل محیط زیست خوزستان در حوزه فعالیت های نفتی
گزارش۹ اسفند ۹۵

به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از صدای کارون مهندس خادمی نماینده مردم شهرستان های ایذه و باغملک برای بازدید از نمایشگاه محیط زیست در غرفه شرکت ملی نفت حاضر شد.

این بازدید بدون اطلاع و هماهنگی قبلی صورت پذیرفت.
مهندس خادمی هدف از بازدید را کسب آگاهی بیشتر از عملکرد شرکت ملی نفت در زمینه محیط زیست زیست بویژه فعالیت های این شرکت در میادین نفتی غرب کارون و تالاب «هور هویزه» اعلام نمود.

وی تنها عضو کمیسیون انرژی بود که بدون هیاهو و جنجال و رسانه ها، صرفا به خاطر اهمیت وضعیت پیشرفت پروژه های نفتی و اقدامات زیست محیطی بویژه در استان خوزستان در نمایشگاه حاضر شد.
پرسش های خادمی در خصوص آخرین وضعیت فعالیت های شرکت ملی نفت در استان خوزستان و ارایه راهکارهای بهبود، حاکی از تسلط ایشان به وضعیت محیط زیست استان بود.

سپس خادمی با یکایک مسولین محیط زیست شرکت های فرعی و تابعه شرکت ملی نفت به گفتگو پرداخت و در جریان آخرین اقدامات زیست محیطی آنها قرار گرفت.

یکی از شرکت کنندگان و غرفه داران در نمایشگاه می گوید: به عنوان فردی که سال های متمادی در این نمایشگاه به عنوان مسوول حضور داشته ام، به جرات می توان گفت که اطلاعات فنی آقای خادمی از بسیاری از مسوولین و کارشناسان محیط زیست حاضر در غرفه، بیشتر بود.

این کارشناس ارشد نفت می گوید: او مثل یک کارشناس، به دقت به توضیحات مسوولین محیط زیست شرکت ها گوش می داد و پرسش های خود را مطرح می کرد.

واقعا جای مباهات دارد که مدیرانی دانا و پیگیر همانند مهندس خادمی نسبت به فعالیت های نفت اینچنین اشراف و دقت نظر دارند، تا حدی که از وقت کار خود در مجلس شورای اسلامی بگذرد و از نزدیک به ارزیابی عملکرد همکاران سابق خود در وزارن نفت بپردازد.

این در حالی است که نیمی از نمایندگان استان خوزستان، عضو کمیسیون انرژی هستند و حضور در نمایشگاه محیط زیست به ویژه برای پیگیری از فعالیت های وزارت نفت در استان خوزستان ندارند.

مهندس خادمی بعد از بازدید از غرفه شرکت ملی نفت و شرکت ملی پالایش و پخش، نظرات پیشنهادی خود برای بهبود وضعیت محیط زیست استان خوزستان به کارشناسان اعلام نمودند.

اهم توصیه های مهندس خادمی به شرح زیر می باشد:
۱- تلاش برای به کار گیری سیستم های مدرن تصفیه پساب و همچنین واحدهای Zero discharge به جای واحدهای فعلی به منظور مدیریت صحیح پسماندها در دکل های حفاری
با هدف کمینه کردن پساب و پسماند تولیدی در فرایند حفاری بویژه در تالاب «هور هویزه».

۲- تلاش برای دریافت حداکثری «حق ابه تالاب» از وزارت نیرو و ایجاد مسیرهای ارتباط ابی بین حوضچه های تالاب به گونه ای که تمام انها پر از اب شوند.
لازم به توضیح است که حق آبه تالاب که با مدیریت وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان و از طریق سد کرخه تامین می شود، حدود ۸۰ متر مکعب در ثانیه تعیین شده است در حالی که مقدار این حقابه طی دو سال گذشته به کمتر از ۵ متر مکعب در ثانیه هم رسیده بود و به گفته مسئولین هم اکنون حدود ۴۰ مترمکعب در ثانیه می باشد.

۳- تاکید به توجه بیشتر به کنترل گاز سوزی از طریق مشعل ها و انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با تولید و انتشار گرد و غبار در محدوده فعالیت شرکت های نفتی از طریق توسعه فضای سبز و ایجاد «کمربند سبز» در مناطق غبارخیز

خادمی در پایان ابراز امیدواری کرد که تمام تلاش خود را برای رفع معضلات محیط زیستی استان خوزستان در کمیسیون انرژی مجلس به کار گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *