استاندار خوزستان: جلسه شورای سلامت در هفته آینده نیز برگزار میشود/ دکتر نوبخت فردا سه شنبه به خوزستان سفر میکند

استاندار خوزستان: دکتر نوبخت به منظور بررسی و تامین اعتبار طرح های شبکه آب و فاضلاب استان، ۵۵۰ هزار هکتاری و پروژه مترو اهواز، فردا سه شنبه (۱۰ اسفند ماه) به خوزستان سفر میکند.

خورنا-احمدرضارستمی: غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در پایان نهمین جلسه شورای سلامت استان که روز دوشنبه(نهم اسفند) در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای بررسی آخرین اوضاع و احوال استان در حوزه سلامت و امنیت غذایی و آمادگی برای تعطیلات عید و استقبال از مهمانان نوروزی و نیز بررسی و اجرای مصوبات جلسه قبلی شورای سلامت در زمینه بحث ساماندهی نخاله های ساختمانی و اصلاح آب شرب برخی از مناطق استان که دچار مشکلاتی در این زمینه میباشند باید جلسه ای جدا و منفصل از این جلسه برگزار شود تا ضمن کسب آخرین اقدامات انجام شده و کسب دستورالعمل های اصلاحی جدید بتوانیم اگر جایی دچار مشکلاتی هستیم سریعتر در مسیر ساماندهی آن گام برداریم به همین دلیل این جلسه که اکنون برگزار شد آخرین جلسه شورای سلامت استان در سال ۹۵ نمیباشد و طی هفته آینده جلسه پایانی سال در این حوزه برگزار میشود.

در ادامه استاندار خوزستان از حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به خوزستان خبر داد و گفت: دکتر نوبخت به منظور بررسی و تامین اعتبار طرح های شبکه آب و فاضلاب استان، ۵۵۰ هزار هکتاری و پروژه مترو اهواز، فردا سه شنبه (۱۰ اسفند ماه) به خوزستان سفر میکند.

وی افزود: قبلا دکتر نوبخت قولی داده بودند که به استان خوزستان سفری داشته باشند که این سفر با کلی تاخیر مواجه شد، پیرو سفر اخیر ریاست جمهوری به خوزستان و قولی بزرگی که دکتر روحانی برای تامین اعتبار اجرای شبکه آب و فاضلاب خوزستان به مردم استان دادند انشالله فردا این قول با حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور محقق می شود.

شریعتی تصریح کرد: رفع مشکلات شبکه آب و فاضلاب استان خوزستان در سلامت مردم نقش خیلی مهمی دارد و این یک مطالبه عمومی است که همه مردم در مناطق مختلف استان از من مطالبه میکردند و من یک ماه بعد از انتصابم این مساله را با درخواستهای مکرر پیگیری کردم و کارهای کارشناسی آن را نیز انجام دادم تا اینکه در آخر رئیس جمهور با درخواست بنده موافقت کردند و به عنوان هدیه سفر به مردم خوزستان اهداء کردند .

استاندار خوزستان بیان کرد: اعتبار اجرای این پروژه از محل صندوق توسعه ملی یا فاینانس تامین می شود و کل مبلغ ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که باید ظرف ۳ تا ۴ سال اجرا شود و تاکنون ۱۴۰۰ میلیارد تومان از محل خرید لوله ها تامین شده و ۷ هزار میلیارد تومان مابقی آن نیز در این سفر دکتر نوبخت به استان بررسی و تامین خواهد شد.

وی افزود: همچنین فردا هم تفاهم نامه سه جانبه ای بین وزارت نیرو ، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری خوزستان جهت اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز منعقد شود که اعتبار مورد نیاز آن هم تامین میگردد .

شریعتی در پایان گفت: مسائل مهم دیگری که در این سفر مورد بررسی قرار میگرند معضل گرد و غبار و پروژه مترو اهواز است که در مسئله مترو به درخواست اینجانب بازدیدی از طرح مترو هم در دستور کار میباشد که در این موارد هم اعتباراتی در نظر گرفته می شود.