صدور ۷ پروانه بهره برداری و جواز تأسیس صنایع تبدیلی در خوزستان

خورنا| احمدرضارستمی: سید عباس موسوی مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان گفت: در بهمن ماه سال جاری هفت فقره پروانه بهره برداری و جواز تأسیس صنایع تبدیلی توسط صنایع کشاورزی در استان خوزستان صادر شد.

سید عباس موسوی افزود: از این تعداد یک فقره پروانه بهره برداری به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن و سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیون ریال و شش فقره جواز تأسیس به ظرفیت ۳۳ هزار و ۷۱۰ تن با سرمایه گذاری ۳۱۳ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: این طرح ها در زمینه احداث کشتارگاه و سردخانه دو مداره ، تولید کنسرو و فرآوری قارچ ، فرآوری پوست خام و پشم ٬ پاک کردن و بسته بندی حبوبات ، تولید خوراک دام و طیور و بسته بندی تخم مرغ می باشد.

موسوی در پایان با بیان اینکه با اجرای این طرح ها برای ۱۲۳ نفر اشتغال ایجاد می شود اظهار داشت: این طرحها در شهرستان های شوشتر، دزفول، آبادان، اهواز، اندیمشک و خرمشهر  اجرا می شوند.

لازم به ذکر است صنایع تبدیلی به صنایعی گفته می شود که مواد خام کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان را طی فرآیند عمل آوری(تغییرات فیزیکی ، شیمیایی ، درجه بندی ، بسته بندی، نگهداری و توزیع) به محصولات قابل نگهداری و مصرف تبدیل می نماید .