اجرای طرح سنجش سلامت دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه

اسداله ترحم ٫ خورنا – به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه، به همت مسئول واحد جوانان-نوجوانان و مدارس و مسئول واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهرستان، طرح سنجش سلامت دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه در هفته ملی سلامت مردان ایران به مدت یک هفته در محل سالن امتحانات این دانشگاه در حال انجام است.

هدف اصلی این طرح که مصوب کمیته سلامت بهمن‌ماه مرکز بهداشت شهرستان و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه است، پایش سلامت دانشجویان و کسب آگاهی از سطح سلامت دانشجویان است که در صورت وجود مشکل بتوان برای رفع آن به دانشجو کمک کرد.

طرح سنجش سلامت به ‌صورت روزانه و به مدت یک هفته توسط مراقبین سلامت، کارشناسان و پزشکان مرکز بهداشت شهرستان به ‌منظور بیماریابی و کشف نیازهای درمانی برای تمامی دانشجویان و همچنین کارکنان دانشگاه انجام می‌شود و آن‌ها تحت معاینه پزشکی، دهان و دندان، سنجش قد و وزن و نمایه توده بدنی، سنجش قند خون و فشارخون، واکسیناسیون، توزیع مکمل ویتامین د۳، مشاوره تغذیه و سلامت روان قرار می‌گیرند  .

همچنین در سراسر دانشگاه و سالن امتحانات دانشگاه، بنرهای آموزشی با موضوعات گوناگون در مورد شیوه زندگی سالم، مزایای ازدواج سالم برای آقایان و خانم‌ها و … نصب‌شده است و تعداد ۵۰۰ بسته آموزشی شامل کتابچه، پمفلت و اطلاعیه بهداشتی به مراجعه‌کنندگان اهدا می‌شود.

شایان ذکر است پس از انجام این مراقبت‌ها، شناسنامه‌های سلامت دانشجویان و کارکنان با توجه به آدرس محل سکونت ایشان در بین مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان امیدیه جهت انجام سایر مراقبت‌ها در نوبت‌های بعدی توزیع خواهد شد و در سامانه یکپارچه بهداشت (سامانه سیب) ثبت می‌شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *