نشست خبری برگزار کنندگان همایش ملی زن در تاریخ محلی خوزستان

خورنا|احمدرضارستمی: در روز سه شنبه سوم اسفند نشست خبری به مناسبت برگزاری همایش ملی زن در تاریخ محلی خوزستان با حضور فرانک موسوی سرپرست اداره‌کل امور بانوان استانداری و خانم پروانه ولوی مشاور استاندار در امور شهروندی و دبیر اجرایی همایش در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری خوزستان برگزار شد .

 

در این نشست خبری سرپرست اداره ‌کل امور بانوان استانداری گفت: همایش ملی زن در تاریخ محلی خوزستان یک همایش یکروزه است که در تاریخ هفتم اسفند ماه سال جاری با حضور معاون رئیس جمهور در حوزه زنان افتتاح می‌شود.

 

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش معرفی نقش زنان شاخص در تاریخ گذشته استان و همچنین بانوان حال حاضر موفق در سیاست، اقتصاد، حوزه هنر و فرهنگ و کارآفرینی در استان خوزستان است، ضمن اینکه در این همایش به مسائل چالشی پیش روی زنان خوزستان نیز پرداخته می‌شود که در کل این همایش فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت زنان خوزستان است.

 

سرپرست اداره ‌کل امور بانوان استانداری خوزستان تصریح کرد: این همایش با همکاری انجمن زنان پژوهشگر استان با دبیری دانشگاه چمران و دانشکده علوم تربیتی بویژه خانم دکتر ولوی و پشتیبانی استانداری خوزستان برگزار میشود و امیدواریم که این همایش خروجی بسیار خوبی برای بانوان استان داشته باشد.

 

در ادامه این نشست خبری خانم ولوی در معرفی همایش ملی زن در تاریخ محلی خوزستان به خبرنگاران گفت: این همایش در چند محور شامل جایگاه و نقش زنان خوزستان در تاریخ نگاری ، معرفی نقش سیاسی زنان خوزستان، زنان در حوزه اقتصاد، نقش و کارکردهای اجتماعی زنان و همچنین دین و اسطوره و جایگاه آن در بین زنان خوزستان میباشد، که براساس این محورها مقالاتی هم خواهیم داشت .

 

وی افزود: در کنار این مقالات دو پنل یکی با عنوان چالشهایی روبرو با زنان خوزستان و دیگری با نام جایگاه زنان در نظام مدیریتی استان خوزستان بررسی خواهد شد که سعی میشود در هر پنل از صاحب نظران هر بخش برای واکاویی جایگاه زنان در استان خوزستان استفاده شود.

 

خانم ولوی در پایان تصریح کرد: چون این مباحث مطرح شده در پنل ها جدید میباشند فعلا نمیتوانیم بگوئیم در ابتدای کار چه نتایج و باز خوردهایی از آنها بدست می آید ولی به نظر خودم به عنوان کسی که هم در حوزه و هم در دانشگاه کار میکند امیدوارم که بتوانیم در گام اول یک بینش اولیه راجع به توانمندی های زنان به جامعه خوزستان ارائه دهیم .