تخریب اموال عمومی هزینه های بسیاری را به مدیریت شهری تحمیل می کند

معاون خدمات شهری شهرداری بندرماهشهر: حفظ و نگهداری وسایل و امکانات عمومی در پارکها و معابر عمومی یک وظیفه همگانی است .

خورنا –داریوش گنجی پور اظهار داشت :حفظ اموال عمومی  و صیانت از آن و آنچه از بیت المال خریداری گردیده از عوارض پرداختی شهروندان تهیه و جهت رفاه عموم در نقاط مختلف شهر تعبیه گردیده یک تکلیف بوده و فراتر از وظیفه می باشد .

معاون خدمات شهری شهرداری با طرح این سوال که آیا هنوز وقت آن نرسیده است که به آداب ورسوم فرهنگ وحقوق شهروندی عادت کنیم افزود: متأسفانه عده ای بی توجه به اینکه این اموال متعلق به خودشان و عموم شهروندان است و از عوارض پرداختی آنان خریداری می گردد آسیب می رسانند که نمونه آن می توان به تخریب  ست های ورزشی ومجموعه بازی کودکان ، سرویس های بهداشتی ، تخریب سطل های زباله ، شکستن چراغهای روشنایی ، اعلائم راهنمایی و رانندگی ، نیمکت ها ، آتش زدن آلاچیق ها و تخریب فضای سبز نام بردکه همه اینها برای رفاه حال شهروندان عزیز تهیه شده است.

وی گفت : امکانات شهری برای استفاده عموم مردم شهر است و همه مردم حق استفاده از این امکانات را دارند که عده ای خاص بارفتارهای غیر اخلاقی باعث بروز هزینه های زیادی به شهر وساکنان آن می شوند .

گنجی پور با تاکید بر اینکه تخریب اموال عمومی هزینه های بسیاری را به مدیریت شهری تحمیل می کند افزود: بودجه اختصاص یافته به تاسیسات و مبلمان شهری از محل عوارض دریافتی خود شهروندان تامین می شود و مردم باید بدانند که خسارت به این تجهیزات خسارت به سرمایه شهر است.

معاون خدمات شهری شهرداری از عموم شهروندان عزیز درخواست کرد تا بمنظور جلوگیری از چنین اقداماتی و تکرار نشدن آن با عزمی راسخ ضمن حراست و نگهداری از اموال عمومی با مجموعه شهرداری درجهت شناسایی وبرخورد جدی با این ناهنجاری ها همکاری نمایند.

وی در پایان با اشاره به خرید مبلمان شهری تصریح کرد : اگر از تخریب مبلمان شهری در سطح شهر جلوگیری و استفاده صحیحی از این وسایل صورت بگیرد یقینا عمر این وسایل نیز به تدریج افزایش یافته و در نتیجه هزینه هایی که برای تعمیر و تعویض آنها می شود ، می تواند جایگزین خرید و سایل جدید و همچنین صرف انجام پروژها و افزودن امکانات جدید شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *