رئیس مرکز بهداشت شهرستان امیدیه: سنجش سلامت جوانان، گام بزرگی در پیشگیری از بیماری‌ها و کنترل هزینه‌ها در سنین بالاتر است

اسداله ترحم / خورنا – به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه، مهندس فریدون کاظمی معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان و رئیس مرکز بهداشت شهرستان امیدیه گفت: در راستای اهمیت سنجش سلامت جوانان، این مرکز در نظر دارد هر هفته در روزهای دوشنبه و چهارشنبه همزمان با برگزاری کلاس‌های آموزشی مشاوره ازدواج در مرکز جامع خدمات سلامت شماره ۳ (علی‌آباد) جهت کلیه زوجین جوان در محدوده سنی ۲۹-۱۸ سال پرونده سلامت تشکیل دهد.

وی گفت: جوانان آینده‌سازان کشور هستند، بدین سبب سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان تضمین‌کننده سلامت حال و آینده جامعه است. توجه به بهداشت این گروه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه: بخش عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. به دلیل کامل نشدن مهارت‌ها و شرایط سنی، آسیب‌پذیر و در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی خطرناک هستند،  پایه‌گذاری رفتارهای بهداشتی در این سنین صورت می‌گیرد.

کاظمی افزود: با عنایت به اهمیت ارتقای سلامت جوانان و لزوم عملیاتی نمودن اهداف برنامه سلامت جوانان توسط واحد جوانان و نوجوانان و مدارس در شهرستان امیدیه و به‌منظور دسترسی به گروه هدف (۲۹-۱۸ سال) کلیه خدمات سلامت از قبیل محاسبه BMI، اندازه‌گیری فشارخون، تست قند خون، ویزیت رایگان پزشک، مشاوره سلامت روان و تغذیه سالم و همچنین توزیع مکمل ویتامین د ۳ جهت زوجین جوان توسط کارشناسان بهداشت مرکز جامع خدمات سلامت شماره ۳(علی‌آباد) انجام می‌گیرد که با این کار می‌توان گام بزرگی در پیشگیری از بیماری‌هایی در سنین بالاتر که هزینه‌های زیادی را بر جوامع تحمیل می‌کند برداشت.

وی در پایان تصریح کرد: پس از انجام این مراقبت‌ها، شناسنامه‌های سلامت زوجین جوان با توجه به آدرس محل سکونت ایشان در بین مراکز جامع خدمات سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی روستایی شهرستان امیدیه جهت انجام سایر مراقبت‌ها در نوبت‌های بعدی توزیع خواهد شد و در سامانه یکپارچه بهداشت (سامانه سیب) ثبت می‌شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *