گزارش مدیر توزیع برق منطقه چهار کلانشهر اهواز از روند تغییر مقره های سرامیکی/ کلیه فیدرها و مقره ها را قبل از رسیدن فصل گرما تعویض میکنیم

خورنا| احمدرضارستمی: سعید احترامی مدیر توزیع برق منطقه چهار اهواز عصر جمعه در مراسم بازدیدی که به همت روابط عمومی فرمانداری اهواز از روند پاکسازی تجهیزات برقی و تغییر مقره های سرامیکی به سیلیکون راوری انجام شد در حضورخبرنگاران اظهار کرد: امروز از ساعت پنج صبح با توجه به گرد و خاک ها و رطوبتی که باعث قطعی برق شده بود (گرد و غبار بر روی تجهیزات نشسته و با آج زدن باعث سوختن آنها شده بود) با حضور ۲۵۰ نفر از کلیه نیروهای استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، آذربایجان، مازندران و تهران در قالب گروه های مختلف تعمیرات با خودروهای بالابر مشغول به کار هستند.

وی افزود: در حوزه منطقه چهار دو فیدر اصلی را در سه ارگان انجام می دهیم و امروز در یک قسمت ۴۲۰ مقره سرامیکی قدیمی را با مقره سیلیکون راوری تعویض کردیم. مقره های سیلیکون راوری ها آبگریز هستند، گرد و خاک کمتری روی آنها می نشیند و در نهایت بهتر کار می کنند.البته لازم به ذکر است تعدادی مقره سرامیکی داریم و بخشی نیز خودشان سیلیکون راور هستند.

احترامی گفت: یک گروه از استان یزد آمده که با خط گرم کار می کند و آنها را پست ها و خروجی ایستگاه ها مستقر کردیم. ایستگاه گلستان و سپنتا را انجام داده و در حال حاضر نیز در ایستگاه کشاورزی مشغول به کار است.

وی عنوان کرد: از طرف دیگر علاوه بر آن گروه شستشوی مقره ها را نیز داریم که توسط دو دستگاه ماشین آتش نشانی این کار را انجام می دهد. برای این کار هم گروه های کمکی از استان کهگیلویه و بویراحمر به اهواز آمده است.

مدیر توزیع برق منطقه چهار کلانشهر اهواز اضافه کرد: امروز هشت گروه و به صورت کلی ۵۰ نفر با بالابر و بدون بالابر کار تعویض مقره ها را انجام می دهند. یک گروه خط گرم هات لاین داریم که خروجی های سه ایستگاه را کامل شستشو داد.

احترامی خبر داد: دو دستگاه مقره شور داریم که با آن برخی از خطوط را شستشو دادیم. به امید خدا برنامه ریزی بر این است که کار همه فیدرها را تا روزهای آینده انجام دهیم که امروز دو فیدر از مجموع ۴۸ فیدر به طور کامل انجام دادیم.

وی یادآور شد: تا فردا نزدیک به ۲۰۰ نفر نیرو به اهواز اضافه می شود. پیش بینی می شود تا فروردین و اردیبهشت ماه کلیه فیدرها و مقره ها را قبل از رسیدن فصل گرما تعویض کنیم.

مدیر توزیع برق منطقه چهار کلانشهر اهواز در پایان با اشاره به اینکه حدود دو هزار و ۵۳۶ دستگاه ترانسفورماتور در این منطقه داریم، گفت: امروز از ساعت هشت و نیم صبح تا ۱۱ و نیم در مرحله اول حین انجام کار قطعی برق داشتیم. در مرحله دوم نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۸ قطعی برق را داشتیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *