استاندار خوزستان اقدامات سه وزیر دولت برای حل مشکلات اخیر در خوزستان را تشریح کرد

خورنا | احمدرضارستمی: دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شامگاه پنجشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت و چهلم آیت الله رفسنجانی اظهار کرد: در این چند روز اخیر خوزستان میزبان سه وزیر دولت بوده و هر سه برای بررسی مشکلات استان آمده اند تا نقطه نظرات خود را در این زمینه برای هیأت دولت ببرند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اهتمام دولت به بررسی مشکلات خوزستان در این مدت بسیار جدی بوده و اکنون هم بعد از این مسائل، خیلی جدی تر و ویژه تر شده است.

شریعتی بیان کرد: رئیس جمهور و معاون اول وی به صورت مداوم و حتی بعضا تلفنی پیگیر و دنبال موضوعات و کارهای انجام شده در استان هستند.

وی عنوان کرد: وزیر جهاد کشاورزی طی ۱۰ روز اخیر خیلی وقت گذاشته و چندین بار به خوزستان سفر کرده است. از نزدیک کانون های ریزگرد را مورد بررسی قرار داده و به دستور رئیس جمهور به عنوان نماینده ویژه حل مشکلات خوزستان انتخاب شدند.

استاندار خوزستان یادآور شد: وزیر جهاد کشاورزی در جلسه اقتصاد مقاومتی نیز حضور پیدا کرده و جریان عملیاتی کردن مقابله با کانون های ریزگرد در خوزستان را شروع کرده است.
شریعتی خبر داد: امروز به صورت نمادین شروع عملیات نهال کاری، بوته کاری و گسترش فضای سبز برای از بین بردن کانون های ریزگرد شروع شده و امروز نیز روز اول است.

وی گفت: برای موفقیت در این طرح بنا شده تا از ظرفیت نیروی مقاومت بسیج، نیروها و پیمانکاران محلی استفاده شود. انشاالله این طرح هم در راستای از بین بردن کانون های محلی ریزگرد باشد و هم اینکه زمینه اشتغال خوبی از طریق وزیر و پیمانکاران برای جوانان ایجاد کند.
استاندار خوزستان اضافه کرد: وزیر نیرو نیز از نزدیک در استان حضور پیدا کرده و بررسی های لازم را انجام داد هر چند وی اکنون از استان خارج شده ولی معاون برق وی هنوز در استان حضور دارد.

شریعتی خبر داد: بنا شده تا ۵۰۰ نفر از تمام تیم های عملیاتی استان های مختلف در خوزستان حضور پیدا کند که مکان اسکان این افراد را مهیا کرده ایم. این تیم های عملیاتی به صورت جهادی و انقلابی در راستای شستشوی مقره ها اقدام می کنند تا بیشتر از این با مشکلات چند روز اخیر مواجه نباشیم.

وی ادامه داد: تعداد مقره ها در خوزستان زیاد است و از روز هشت بهمن تیم های عملیاتی استان خوزستان کار شستشو را انجام داده اند ولی تنها ۳۰ درصد از حجم کار صورت گرفت چون در کل استان ۹۶ هزار مقره داریم که ۳۵ هزار مورد آن در اهواز است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط فوق توزیع و همچنین ۲۹ هزار کیلومتر خطوط توزیع در خوزستان داریم که حجم بسیار بالایی است و انجام کارهای لازم برای آنها در ۱۰ یا ۱۵ روز نمی گنجد.

شریعتی بیان کرد: الحمدلله یک هماهنگی خوبی در دولت و شورای امنیت کشور ایجاد شده و همه یکی پس از دیگری برای حل مشکلات به خوزستان می آیند تا کارها در حجم گسترده و طی مدت کوتاهی به سرانجام برسد.

وی عنوان کرد: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در استان خوزستان حضور پیدا کرده و جلسات و کارگروه های خوبی را در زمینه آسیب های اجتماعی برگزار کرده است. کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز به همراه وزیر تعاوت، کارو رفاه اجتماعی در استان حاضر شده که مصوبات خوبی را نیز تصویب کرده اند و امیدوار به عملیاتی شدن آنها هستیم.

استاندار خوزستان خبر داد: در حوزه تصفیه خانه های اهواز نیز به دیزل ژنراتور مجهز شده و خدایی نکرده در صورت قطعی برق، این ژنراتور تصفیه خانه را فعال نگه داشته و اقدام به پمپاژ آب می کند.

شریعتی با اعلام اینکه سفارش خرید مقرشوره ها انجام شده است، گفت: تیم های عملیاتی تعویض مقره ها نیز از تمام کشور فراخوانده شده و تمامی مقره های سیلیکون راوری موجود در انبارهای کشور را برای خوزستان می آورند. در عین حال نیز برای مقره های جدید هم سفارش هایی انجام شده است.

وی خبر داد: چندین تیم عملیات گرم (مقره ها را بدون قطع برق تعویض می کنند) نیز به دستور وزیر به استان خوزستان فراخوانده شده است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: دولت تمام امکانات خود را بسیج کرده برای اینکه مشکلات خوزستان را در حد توان خود و هرچه زودتر حل کند.

شریعتی یادآور شد: کارهای میان مدت مثل ساخت پست های جی.آی.اس و حتی تبدیل پست های فعلی به این نوع پست نیز با وجود هزینه های هنگفت در دستور کار دولت قرار گرفته چون دولت عزم خود را جزم کرده تا این مشکلات حل شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه قطعا پست های جدیدی که برای خوزستان ساخته می شود جی.آی.اس هستند، گفت: این پست ها امکان آسیب پذیری کمتری نسبت به سایر پست ها در برابر گرد و خاک دارند .