با تضعیف استاندار وضع مردم بهتر می شود!

خورنا – هومن خورشید: تنها سه روز پس از عیدفطر امسال شریعتی برای دومین بار در میان مردم عصبانی ملاشیه در مسجد امام صادق حاضر شد، خشم جمعیت ماحصل سالها کمبود و مشکلات رفاهی بود ولی اینبار استاندار برخی مدیران را همراه خود برد. مدیر آبفای اهواز، مدیرعامل برق اهواز، مدیرعامل شرکت گاز استان، فنی و حرفه ای، شهردار و بخش بهداشت درمان همراه با معاونین و مدیران رده پایین به دستور شریعتی در مسجد ملاشیه جمع شده بودند.

از چهره بسیاری از مهمانان استرس حضور در این جمع مطالبه گر و عصبانی مشخص بود. مطالبات یکی یکی از حنجره مردم و فعالین اجتماعی منطقه فریاد شد و شریعتی دستورات و قول های لازم را مصوب کرد، رفع مشکل مرکز فنی حرفه ای، مباحث مربوط به خانه بهداشت و از همه مهمتر ۱۵ میلیارد تومان جهت ایجاد فاضلاب ملاشیه ، دوبرابر بودجه عمرانی یکی از شهرستان های بزرگ استان و در نهایت شهرداری که موظف شد پس از عملیات شرکت فاضلاب خیابان به خیابان آسفالت منطقه را انجام دهد.

پس از هفت ماه از این دیدار مردمی پروژه ایجاد فاضلاب ملاشیه بیش از ۴۰ درصد تکمیل شده شریعتی چندین بار به آنجا رفت و حتی یک بار نیز وزیر نفت را به ملاشیه برد ولی هردفعه محبت مردم به استاندار بیش از پیش شد زیرا برای اولین بار فرق شعار و عمل را در کردار شریعتی دیدند.

طی این ۸ ماه شریعتی بارها به محلات و مناطق محروم و حتی صعب العبور سرکشی کرد و کلنگ بسیاری از طرح های عمرانی را برزمین کرد در عین دو پروژه فاضلاب با ۱۲ میلیارد تومان ، آل صافی ۱۰۰۰ متر فاضلاب و ۷۵۰۰ متر انشعابات با اعتباری ۹ میلیارد تومانی و تعداد زیادی دیگر پروژه های آبرسانی و اصلاح فاضلاب آغاز شد .

حاصل بازدید استاندار از منبع آب ، کوت عبدالله ، قلعه چنان، پیون و مرغا در ایذه، الهایی، کوی علامه کرمی هویزه ، شادگان و ده ها منطقه محروم استان شروع پروژه های عمرانی در بخش آب، فاضلاب و جاده شده است بسیاری از این پروژه ها در دست اقدام و تعدادی نیز تمام شده اند در این مدت بسیاری از طرح های عمرانی کلان که در آستانه توقف کامل بود با پیگیری و مکاتبات و جلسات استاندار دوباره بر ریل حرکت افتادند طرح هایی مانند تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که سالها در پیشرفت ۷۰ درصد متوقف شده بود در عرض این چند ماه با تخصیص ۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری خود نزدیک می شود.

هشت ماه استانداری شریعتی ، ۲۴۰ روز کار بی وقفه و شبانه روزی بود. آغاز عملیات اجرایی ۳۲ طرح آبرسانی به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد تومان ، ۲۸ پروژه فاضلاب به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان، ۵۹ پروژه راه سازی به ارزش ۳۱۵ میلیارد تومان بخشی از کارهایی است که از فعالیت های شبانه روزی استاندار مناطق مختلف استان و بویژه مناطق محروم به ارمغان آورده است. این یادداشت به منظور گزارش عملکرد استاندار نمی باشد، بسیاری از موضوعات که توسط شریعتی دنبال شده اند و در شرف به ثمر رسیده اند در این خطوط بیان نشده اند ولی مردم مهدیس به چشم خود دیدند اولین استانداری که به آنجا آمد تکلیف فاضلاب، نخاله های ساختمانی و بسیاری از مشکلات انجا را ظرف چند روز مشخص کرد، روستای دور افتاده مرغا پس از ۳۸ سال از انقلاب جاده را به چشم خود دید، روستای نگازه، ام الطمیر ، غیزانیه، گبر زهیر و کوهه حمیدیه ، جفال شادگان، روستاهای ابومشلیش بخش اسماعیلیه که پس از سالها استاندار را به میان خود دیدند از آب آشامیدنی بهره مند شدند همه و همه شاهدی بر خدمات شریعتی و دولت تدبیر امید هستند.

فرصت استانداری شریعتی در خوزستان ، فرصتی تکرار نشدنی برای خدمت به استان است . چند روز قطعی برق که در اثر اهمال برخی مدیران میانی و قصور برخی وزراتخانه ها اتفاق افتاده است سبب نمی شود مردم خدمات انجام یافته دولت تدبیر توسط مقام ارشد اجرایی استان را به فراموشی بسپارند. مردم می دانند با تخریب استاندار وضعیت بحرانی استان که ناشی از بی توجهی ها و اهمال های سالیان دور است بهبود پیدا نخواهد کرد و کیفیت زندگی آنها ارتقا نمی یابد.

نکته بسیار مهم در بحران اخیر واکنش مردمدارانه استاندار در قبال اعتراضات و واکنش های مردمی بود . تاکید استاندار بر اینکه مردم حق اعتراض و فریاد کشیدن بر سر مسئولین را دارند نه تنها نشان از فهم دقیق استاندار از مشکلات مردم دارد بلکه بیانگر موضع متواضعانه دولتمردان دولت تدبیر و امید به مردم است .

حرف آخر اینکه مطالبه گری از استاندار ، بیان انتقاد و ارائه پیشنهاد بسیار متفاوت از تضعیف و تخریب است . برای نمونه تشکیلات سازمان دانشجویان و دانش آموختگان استان خوزستان بدرستی از استاندار درخواست کرد قصور وزارت نیرو را رئیس جمهور گزارش دهد و با مدیران اهمال گر برخورد نماید .

اما متاسفانه بعضا مشاهده می شود برخی افراد و گروه ها ادعای حمایت از استاندار آنها گوش فلک را پر کرده است در بحران اخیر مزورانه از یکسو تلاش کردند با تضعیف و تخریب استاندار امکان امتیاز گیری بیشتر و سهم خواهی فزون تر را برای خود فراهم کنند و از سوی دیگر بر آن بودند که استاندار خوزستان را در مقابل مردم قرار دهند که خوشبختانه با درایت دکتر شریعتی موفق به انجام پروژه خود نشدند .

در پایان به عرض خوانندگان می رسانم آنچه در این یادداشت نوشته شد از آنرو ضروری بود که در مدت همراهی با استاندار شخصا شاهد تلاش ها و پیگیری های ایشان بودم و بر این اساس وظیقه خود دانستم گوشه ای از انچه گذشته است را ارائه دهم.

هومن خورشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • اسکندر درود بر استاندار مردمی و خستگی ناپذیر و بومی استان وجود ایشان نعمتی وصف ناپذیر برای استان است اما این بی برقی ناشی از ناتوانی مدیران سازمان آب و برق است که باید عوض شوند
  • اسکندر درود بر استاندار مردمی و خستگی ناپذیر و بومی استان وجود ایشان نعمتی وصف ناپذیر برای استان است اما این بی برقی ناشی از ناتوانی مدیران سازمان آب و برق است که باید عوض شوند
  • محمد سلام ودرود خدا بر استاندار محترم آقای شریعتی عزیز..... لطف کنید کمی به درد شهروندان شهرستان بندر ماهشهر هم برسید.تشکر