اختصاص۴۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کشور

فرشیدفرجی -خورنامدیرعامل شهرک‌های صنعتی از تصویب۴۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کشور خبر داد.

به گزارش خورناعلی یزدانی  در حاشیه سفر به رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار رامپرس در این شهر اظهار کرد: امروز از ۳ واحد صنعتی در خوزستان در قالب بنگاه های کوچک، بازدید و افتتاح کردیم که سرمایه‌گذاری در حوزه پوشاک، سازه‌های فولادی، تولید آجرهای نسوز بوده است و به‌نوعی از تولیداتی است که در این استان موردنیاز و امکان بازاریابی در اقصی نقاط کشور و صادرات را دارد.

وی ادامه داد: سازمان شهرک‌های صنعتی ۲ وظیفه را دارد که شامل ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از بنگاه‌های کوچک است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کشور تصریح کرد: در چهارچوب سیاست‌های جاری تمام بنگاه‌هایی را که در کل کشور مورد جریمه بانکی قرار گرفتند مشمول بخشودگی قراردادیم و ۴۰۰ میلیارد تومان را نیز برای حمایت از این بنگاه‌ها مصوب و پرداخت کردیم.

وی افزود: در حال حاضر هیچ‌گونه افزایش قیمت در شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی نداشته‌ایم و در سال آینده در برخی از شهرک‌ها با توجه به نرخ تورم ۱۰ درصد افزایش‌خواهیم داشت.

یزدانی عنوان کرد: از سال آینده در چهارچوب تمرکززدائی و تسهیل در کار سرمایه‌گذار همه اختیارات شهرک‌های صنعتی به هیئت‌مدیره‌های استان تفویض خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک در خوزستان تأکید کرد: استان خوزستان در همه ابعاد موردتوجه است و در مجموعه شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی استان هر سرمایه‌گذاری که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری باشد با هر شرایط پیشنهادی موافقت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌ها را به‌صورت رایگان برای همه بنگاه‌ها در حوزه‌های مدیریتی و بازار انجام خواهیم داد و در حوزه پژوهش هم بنگاه‌هایی که به دنبال توسعه به همراه کار تحقیقاتی باشند از پروژه‌های تحقیقاتی آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

یزدانی در پایان گفت: سامانه بهین یاب برای حمایت از این بنگاه‌ها راه‌اندازی شده که تا امروز در کل کشور از ۱۲ هزار و ۱۷۲ بنگاه در سیستم بانکی قرارداد بسته‌اند که ۸ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۸ دریافت کرده‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *