دومین جشنواره بزرگ تجلیل از حافظان کل قرآن کریم دررامهرمز+تصاویر

فرشیدفرجی-خورنادومین جشنواره بزرگ تجلیل از حافظان کل قرآن کریم سال ۹۵ شهرستان رامهرمز با حضور میهمانان ویژه،مسئولین و قاریان بین المللی برگزار گردید.

به گزارش خورنا ازرامهرمزنیوزدومین جشنواره بزرگ تجلیل از حافظان کل قرآن کریم سال ۹۵ شهرستان رامهرمز با حضور آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، حجت الاسلام شاهسونی مدیرمسئول این موسسه و عضو هیئت مدیره تشکل های قرآنی کشور،حاج قاسم مقدمی نفر اول مسابقات بین المللی مالزی در رشته قرائت و جمعی از مسئولین محلی برگزار گردید.

گفتنی است در این برنامه قرآنی باشکوه که جهت تجلیل از حافظانی که در سال ۹۵ در موسسه بیت الاحزان شعبه رامهرمز حافظ کل قرآن گردیده اند برگزار گردید یک تندیس افتخار از طرف فعالان قرآنی شهرستان به اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس به پاس حمایت هایش از فعالیت های قرآنی اهدا گردید.

حمیدرضاشفیعی مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان شعبه رامهرمز در ابتدا ضمن خیرمقدم به مسئولین و مردم با بیان اینکه در سال جاری ۵ نفر در این موسسه حافظ کل قرآن کریم شده اند اظهار کرد: از سال ۹۱ که شعبه ای از این موسسه در رامهرمز افتتاح شد تاکنون ۱۵ نفر معلم و حافظ کل قرآن بیت الاحزانی در این شهرستان تربیت گردید.

وی خطاب به آیت الله حیدری ، مسئولین و خیرین حاضر گفت: با ظرفیت بالای نیروی انسانی ای که در مرکز قرآنی بیت الاحزان رامهرمز بوجود آمده است این توانایی را داریم که درصورت حمایت شدن یک مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در یکسال را برای اولین بار در خوزستان در شهرستان رامهرمز راه اندازی کنیم و سالانه ۲۰ تا ۳۰ حافظ کل قرآن کریم تربیت کنیم.

در ادامه حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیرمسئول موسسه مرکزی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه فعالیت های جهادی و قرآنی خویش را از ۲۰سال پیش از یک اتاق گلی در یکی از روستاهای استهبان از توابع استان فارس آغاز کرده است خاطرنشان کرد: بعد از دریافت مجوز موسسه برای اولین بار از وزارت ارشاد تا کنون ۱۶۰ شعبه از این موسسه را در ۱۲استان کشور بخصوص در مناطق محروم دایر کرده ایم و فعالیت های قرآنی را گسترانده ایم.

عضو هیئت مدیره تشکل های قرآنی کشور افزود: ۱۲ مدرسه شبانه روزی حفظ کل قرآن کریم در یکسال را تاکنون راه اندازی کرده ایم و بیش از ۱۵۰۰حافظ کل قرآن کریم توانسته ایم با مجموعه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) تربیت کنیم که یکی از ویژگی های این موسسه ارتباط با عترت و اهل بیت و نام خاص آن است.

حماسه ساز حفظ قرآن در ایران در پایان گفت: همه ی امت اسلامی وظیفه داریم که از قرآن مهجوریت را بزداییم و فردای قیامت باید پاسخگو باشیم که در این مسیر اگر آبرو ، مال و اعتبار داشته ایم و استفاده نکردیم.

در ادامه مراسم آیت الله حیدری از فعالیت های جهادی و انقلابی موسسه قرآنی بیت الاحزان و مدیرمسئول این موسسه در کشور و استان خوزستان تشکر کرد و از این موسسه به عنوان یک الگوی موفق برای مراکز فرهنگی سراسر کشور نام برد و گفت: امروز شاهد ثمره این موسسه و تربیت حافظ قرآن در شهرستان رامهرمز هستیم که بسیار جای شکر دارد و مسئولین و خیرین باید این جوانان مومن را حمایت و یاری کنند.

در پایان مراسم با اهدای تندیس و جوایز از سیده زهراموسوی،حوارفیعی سرحانی،کلثوم موسوی،عزیزه آل خمیس و ملیحه بابایی حافظان کل قرآن کریم موسسه بیت الاحزان رامهرمز در سال۹۵ قدردانی و تجلیل شد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *