استاندار خوزستان در جلسه آغاز پروژه اتصال جاده ساحلی اهواز به ملاثانی: اعتراض حق مردم است و من به اعتراض مردم احترام میگذارم

خورنا | احمدرضارستمی: در حاشیه جلسه شامگاه روز دوشنبه ۲۵ بهمن در استانداری خوزستان که در مورد آغاز طرح پروژه ادامه جاده ساحلی اهواز به سمت ملاثانی بود دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات خبرنگاران در مورد این پروژه عظیم خدماتی و همچنین تجمع معترضان در مقابل استانداری که به ادامه وضعیت ریزگردها در هوای خوزستان و قطعی های مکرر آب و برق اهواز معترض بودند ضمن ارائه توضیحاتی به خبرنگاران اظهار کرد: پروژه ادامه جاده ساحلی از اهواز به سمت ملاثانی طرحی است که طی آن ۴۸ کیلومتر جاده از سمت جاده ساحلی به سمت ملاثانی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان کشیده میشود .

وی تصریح کرد: این پروژه از سری طرح هایی است که در راستای اقتصاد مقاومتی میباشد که هم خود طرح اشتغالزاست و هم زمانی که به سرانجام رسید میتواند زمینه های اشتغال مردم آن مناطق را در حوزه های مختلف خدمات گردشگری و توریسم فراهم کند و نیز همچنین میتواند از لحاظ پدافند غیر عامل برای اهواز ٬ ویس ٬ شیبان و ملاثانی کاملا موثر واقع شود .

دکتر شریعتی در ادامه ضمن اشاره به رودخانه کارون که میتواند منبع درآمد زیادی برای مردم حاشیه آن از لحاظ جاذبه های گردشگری باشد گفت: متاسفانه با توجه به میزان بیکاری در منطقه آنطور که باید و شاید از کارون استفاده لازم را برای اشتغال مردم این منطقه فراهم نمیکنیم که انشالله پس از به سرانجام رسیدن این طرح که باعث ورود مسافران زیادی به اهواز میشود رونق اقتصادی و اشتغالزایی نیز برای اهالی منطقه فراهم میشود .

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه پروژه ادامه جاده ساحلی به سمت ملاثانی در طی دو سال به سرانجام میرسد اظهار داشت: من واقعا دوست دارم کارهایی که در اهواز انجام میشود در شأن و در حَد اهواز باشد . زیرا که اهواز جزء کلان شهرهای کشور است و از لحاظ اقتصادی با تولید نفت ، گاز، محصولات کشاورزی و داشتن جاذبه های گردشگری جزء بزرگترین شهرهای میهن ماست.

وی بیان کرد: این پروژه که ما آن را شروع میکنیم مطالعات علمی و کارشناسی آن در حوزه اهواز انجام شده است و آمادگی شروع عملیات اجرائی را دارد و در حوزه ویس ٬ شیبان و ملاثانی هم بزودی مطالعات آن صورت میگیرد و در این زمینه هم تاکید کرده ام که مطالعات جامع باشد و مسائل گردشگری و تاسیس پارکها و شهربازی هم در آن دیده شود .

درادامه در خصوص ریزگردها و مسائل مربوط به آن شریعتی گفت: بزودی و ظرف ۴۸ ساعت آینده در مورد کارها و اقداماتی که قراراست برای مبارزه با ریزگردها انجام دهیم اطلاعاتی را خدمت مردم شریف و صبور خوزستان میدهم ‌.

وی در جواب سئوال خبرنگاری که پرسید جناب دکتر شریعتی نظر خود را در مورد اعتراض مردم و تجمع آنها در مقابل استانداری بیان فرمایید گفت: اعتراض حق مردم است و من به اعتراض مردم احترام می گذارم . مردم در این مدت تحت فشار و سختی زیادی بوده و هستند و این حق برای آنهاست که به ما مسئولین در این زمینه معترض باشند و خواهان جوابگویی ما باشند.

استاندار خوزستان در پایان اظهار داشت: افتخار می کنم که خود و خانواده ام نیز در این سختیها و مشکلات پا به پای مردم بودیم و تمام این مشکلات و گرفتاری ها همانطور که برای مردم بود برای من و خانواده ام هم وجود داشت و نیز این افتخار را دارم که از کسانی نیستم که خانواده ام در جای دیگر و در محیط بهتر زندگی میکنند بلکه در همین هوا و همین وضعیت به مانند سایر مردم عزیز اهواز و خوزستان این مشکلات و سختی ها را تحمل میکنیم . ولی در عین حال تمام شکایات و اعتراضات مردم عزیز را بر دیدهٔ منت میگذاریم و آن را چراغ راه خود در آینده میگذاریم تا اگر ضعف و نقصانی در کار داریم خود را اصلاح کنیم. و انشالله من با تمام مردم از طریق رسانه ها و وسیمای استانی سخن خواهم گفت و مشکلات کار را هم خواهم گفت . اما در عین حال از نظر من همیشه حق با مردم است .

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *