در جلسه شورای آموزش پرورش استان خوزستان بر حمایت دستگاههای اجرایی از برنامه های تربیتی و پرورشی تاکید شد

 

 

خورنا | احمدرضارستمی: جلسه شورای آموزش پرورش استان خوزستان با حضور دکتر حسین زاده معاون استاندار ٬ دکتر تقی زاده مدیرکل آموزش پرورش استان ٬ رضا رضایی مدیرکل نوسازی مدارس و سایر مسئولین ذی ربط استانی در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد .

 

در این جلسه که همراه با دو دستور کار ۱) برگزاری جشنواره (قرآن٬ عترت٬ نماز) و مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان ۲) بهسازی و فضا سازی حیاط مدارس مناطق حاشیه و محروم استان بود .دکتر تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان در ابتدا گفت: تاکنون آموزش و پرورش از منابع و امکانات خود برای برگزاری مسابقات قرآنی استفاده کرده است و با توجه به اهمیتی که برای مسائل تربیتی و پرورشی قائل است و به عنوان اولویت اصلی آموزش پرورش نگاه میکند لذا برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه ها باید پشتیبانی مالی لازم و بیشتری صورت بگیرد .

 

وی افزود: درسال گذشته که این مسابقات قرآنی در سطح استانی و ملی‌ برگزار شد با وجود مشکلات مالی فراوان که وجود داشت توانستیم در بخش پسران رتبه اول و به صورت تیمی(دختر و پسر) حائز رتبه دوم شویم در صورتی که خراسان رضوی با کمک یک میلیاردی یک سازمان توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

 

دکتر تقی زاده تصریح کرد: امسال و در سال تحصیلی جدید مسابقات منطقه ای از آذر ماه آغاز شده است که از حدود ۴۲۰ هزار دانش آموز شرکت کننده پس از سه مرحله در نهایت حدود ۷۴ نفر از دانش آموزان استان به مسابقات کشوری راه پیدا خواهند کرد.

 

وی در ادامه ضمن بیان این مطلب که هدف از طرح این موضوع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ٬ بحث حمایت و پشتیبانی مالی است گفت: در سال گذشته کمک های خوبی شد اما این امر مستلزم پشتیبانی همگانی در سطح استان است زیرا نمی‌توانیم منتظر منابع مالی مرکز بمانیم و قطعا در این امر مهم با حل مشکلات مالی مطمئن هستیم بچه های ما توان و استعداد کسب رتبه های نخست کشوری را در این مسابقات دارند.

 

مدیرکل آموزش پرورش همچنین اظهار داشت: همانطور که میدانید درموضوع توسعه پیش ‌دبستانی نیز با توجه به اینکه هیچ پشتیبانی مالی از سوی وزارت صورت نپذیرفت و تنها با همت استانی بود که خوزستان توانست برای اولین‌ بار رتبه اول کشور را از نظر جذب نو آموزان پیش ‌دبستانی کسب کند و بطوریکه این رقم امروز نیز به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است .

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در این راستا انتظار می‌رود که در موضوع فضا سازی حیاط مدارس مناطق حاشیه‌ای و محروم نیز همکاری لازم با آموزش و پرورش انجام شود تا بتوانیم از سهم اعتبارات تخصیص‌ یافته به استان استفاده کنیم.

 

در ادامه این نشست، رضا رضایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ضمن اشاره به قانون بودجه سال ۹۵ و تبصره یک آن که ظرفیتی را برای کمک به پروژه‌های عمرانی در آن در نظر گرفته شده است اظهار کرد: با توجه به کمبودات و محدودیت‌های مالی بسیار که در سال گذشته وجود داشت و امسال نیز به نحوی با آن مواجه هستیم، این ظرفیت می‌تواند برای استان کمک‌ کننده باشد.

 

وی افزود: با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم ۱۳۰ هزار مترمربع ایزوگام و ۷۵ هزار مترمربع آسفالت و محوطه‌ سازی برای مدارس حاشیه‌ای و مناطق محروم استان انجام دهیم که البته استفاده از این ظرفیت با چالش‌های قانونی مواجه و مستلزم حمایت استان است.

 

رضایی تصریح کرد: این منابع در قالب وکیوم باتوم (مواد خامی که به غیرمصرفی تبدیل می‌شود) اختصاص یافته و باید استان هزینه‌های لازم برای تبدیل این مواد را متقبل شود. بر این اساس هزینه تبدیل این مواد ۲۲ درصد مبلغ کل و حدود یک میلیارد تومان است که اگر این اعتبار تأمین شود، با استفاده از این ظرفیت می‌توان تغییرات بسزایی در فضای مدارس ایجاد کرد.

 

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان در پایان توضیح داد : با صحبت‌های انجام‌ شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه موافقت‌های اولیه آن حاصل شده است، اما باید بتوانیم تا ۲۵ اسفندماه سهم استان را تأمین و فرآیند تبدیل را انجام دهیم که بتوانیم از این اعتبار استفاده کنیم .

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *