همایش فرصتهای سرمایه گذاری صنایع پائین دستی آلومینیوم در مسجدسلیمان برگزار شد / اعلام آمادگی شرکت های بین المللی برای سرمایه گذاری در صنایع پائین دستی آلومینیوم

میثاق حاجتی / خورنا: مدیرعامل آلومینیوم مسجدسلیمان تاکید کرد:اگر می خواهیم مشکل اشتغال مسجدسلیمان را حل کنیم باید زمینه را برای شکل گیری صنایع پائین دستی آلومینیوم در مسجدسلیمان فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری خورنا: همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم صبح امروز با حضور نمایندگانی از ۷شرکت خارجی (از جمله ایتالیا،کره جنوبی،سنگاپور،مالزی،چین،آلمان ),مسئولین شهرستان,دانشجوبان و اقشار مختلف مردم به میزبانی شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان(آلومینیوم مسجدسلیمان) در سالن اجتماعات  دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان برگزار شد.

در ابتدای این همایش سید عباس حسینی مدیرعامل آلومینیوم کاوه خوزستان با اشاره به اهمیت صنعت آلومینیوم در دنیا گفت:آلومینیوم صنعتی استراتژیک و مهم در دنیا بشمار می رود که نرخ رشد آن بصورت مداوم رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه از فلز آلومینیوم در صنایع مختلف استفاده می شود افزود: صنایع مختلف  اعم از خودروسازی,هوا فضا,کشتی و حتی موبایل هم از آلومینیوم در محصولات خود استفاده می کنند.

حسینی ادامه داد: نرخ رشد آلومینیوم در سال حدود ۵ درصد است و این در حالی است که نرخ رشد فولاد کمتر از ۳درصد می باشد.

وی اظهار داشت:درکشورهای همسایه مثل امارات میزان تولید آلومینیوم در سال حدود ۵/۲ میلیون تن است و سایر کشورها در حال برنامه ریزی برای افزایش تولید خود در این صنعت می باشند.

مدیرعامل آلومینیوم کاوه خوزستان عنوان داشت:طبق برنامه ششم توسعه هم قرار است میزان تولید آلومینیوم در کشور افزایش یابد و آلومینیوم کاوه خوزستان هم در راستای تحقق این هدف و کاهش نرخ بیکاری در مسجدسلیمان اقدام به احداث کارخانه آلومینیوم در مسجدسلیمان کرده است.

وی تاکید کرد:با کمک مردم و مسئولین شهرستان و استان توانستیم این کارخانه را زودتر از برنامه زمانبندی به مرحله بهره برداری برسانیم اما این پایان کار ما نیست و اگر می خواهیم مشکل اشتغال مسجدسلیمان را حل کنیم  باید زمینه را برای شکل گیری صنایع پائین دستی آلومینیوم در مسجدسلیمان فراهم کنیم.

سید عباس حسینی تصریح کرد:با تلاش مجموعه آلومینیوم توانستیم فرصتی را برای حضور شرکت های بین المللی در استان خوزستان و مسجدسلیمان برای مشارکت در ایجاد صنایع پائین دستی فراهم کنیم که در مواردی این شرکت ها حاضر به ارائه فاینانس تا سقف ۹۵درصد برای پروژه ها هستند و دانش فنی را در اختیارمان قرار می دهند.

وی یادآورشد:بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هم این آمادگی را دارد تا با ارائه تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران فرصت را برای ایجاد اشتغال در صنایع پائین دستی آلومینیوم  فراهم آورد و این ما هستیم که باید بتوانیم از چنین ظرفیت هایی بهره ببریم.

 

در ادامه  علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان ضمن تاکید بر اهمیت حضور سرمایه گذاران خارجی در این همایش اذعان داشت:بدلیل اینکه این کارخانه در مسجدسلیمان قرار دارد تلاش کردیم تا این همایش در مسجدسلیمان  برگزار شود.

وی ادامه داد:شرکت های مادر در صنعت آلومینیوم به تنهایی برای اشتغالزایی کافی نیست بلکه بخش عمده ای از ایجاد اشتغال را می توان در صنایع پایین دستی آلومینیوم ایجاد کرد و ما با همه توان آماده هستیم تا شرایط ایجاد صنایع پایین دستی را با سرعت و دقت زیاد فراهم کنیم و پس از مراحل پایانی پروژه با کمیته یکی از شرکت های سرمایه گذار امداد امام خمینی(ره) وارد مذاکره شدیم و طرف مقابل برای ایجاد شهرک صنعتی برای ایجاد صنایع پایین دستی اعلام آمادگی کرده است.

گورویی اضافه کرد:در بحث زمین هم آماده هستیم تا زمین را با ارائه تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی افزود:علیرغم همه مشکلات زیرساختی که در مسجدسلیمان داشتیم این پروژه در بازه زمانی قابل قبولی به مراحل پایانی رسید و بخش عمده ای از این پیشرفت کار بدلیل  وجود اراده مدیران استان بوده است و مهم ترین بخش این پروژه همکاری و همدلی مدیران شهرستان بود که به پیشرفت این پروژه کمک کردند.

 

منبع: آسماری نیوز

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *