شهردار اهواز در دیدار معاون راه آهن کشور: حمل و نقل ریلی ظرفیت بالایی برای کمک به توسعه شهر اهواز دارد

 

خورنا | احمدرضارستمی: شهردار اهواز در جلسه ای با معاون راه آهن کشور برای استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ریلی در جهت توسعه مرکز استان خوزستان رایزنی و گفتگو کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری خورنا دکتر سید خلف موسوی در دیدار مهندس سعید رسولی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن کشور گفت: حمل و نقل ریلی ظرفیت بالایی برای کمک به توسعه شهر اهواز دارد و باید این ظرفیت را فعال نمود.

 

وی افزود: فضای زیادی از شهر اهواز در اختیار راه آهن قرار دارد و انتظار داریم زمینه بهره برداری از این فضای بلا استفاده و عمدتا متروک برای توسعه شهر و رفع مشکلات شهروندان اهوازی ایجاد شود.

 

سید خلف موسوی خاطرنشان ساخت: آزادسازی برخی زمین های در اختیار راه آهن می تواند گره های کور ترافیکی مهمی را در سطح شهر اهواز برطرف نماید و انتظار داریم شاهد همکاری مجموعه مدیریتی راه آهن کشور در این خصوص باشیم.

 

شهردار اهواز در ادامه خواستار بهسازی و زیباسازی ایستگاه های راه آهن واقع در سطح شهر اهواز شد و گفت: با حفظ و صیانت از بافت تاریخی این ایستگاه ها و استفاده از ظرافت های معماری و هنر زیباسازی می توان تاسیسات راه آهن را به فضاهایی دلپذیر و متناسب با بافت شهری تبدیل کرد.

 

دکتر موسوی در پایان با اشاره به نقش خوزستان و به ویژه شهر اهواز در جنگ تحمیلی و اقتصاد کشور تصریح کرد: امروز شهروندان شریف اهوازی با مشکلات عدیده زیست محیطی و بسیاری ٬ عقب ماندگی های تاریخی روبرو هستند و در این راستا وظیفه همه مسئولان و مدیران عالی دستگاه های اجرایی خدمت به این مردم مظلوم و تلاش برای رفع مشکلات و آلام آنهاست و همین انتظار هم از مجموعه مدیریتی راه آهن می رود.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *