همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم روز دوشنبه برگزار می شود

میثاق حاجتی / خورنا – نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم روز دوشنبه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری خورنا محمدرضا کرم زاده مشاور اجرایی کارخانه آلومینیوم سازی مسجدسلیمان درخصوص اهداف برگزاری نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم اینچنین اظهار داشت: از آنجا که صنعت آلومینیوم یکی از استراتژیک ترین فلزات دنیاست وهرچه علم و تکنولوژی رو به جلو میرود اهمیت و کاربرد این فلز نمایان تر می شود.

لذا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به منظور محرومیت زدایی ازچهره ی شهرستان مسجدسلیمان و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این مرز و بوم تصمیم به راه اندازی این کارخانه نمود و در نهایت با سماجت و پیگیری های مسئولین وقت استانی و شهرستان کلنگ این پروژه در اسفند۹۳ بر زمین نشانده شد و امروز فاز اول آن اماده بهره برداری است.

کرمزاده افزود: ازآنجا که این کارخانه به تنهایی نمی تواند حلال مشکل بیکاری جوانان این منطقه باشد اما از آنجا که این صنعت یک صنعت اشتغال زا است با راه اندازی و توجه به صنایع پایین دستی آن تا حدود قابل توجه ای می توان نرخ بیکاری را کاهش داد.

مشاور اجرایی کارخانه آلومینیوم سازی مسجدسلیمان ادامه داد: بیش از ۱۵۰صنعت پایین دستی در مجاور این کارخانه قابلیت راه اندازی دارد که این همایش بخشی از صنایع پایین دستی و فرصتهای سرمایه گذاری صنعت آلومینیوم را به حاضرین معرفی خواهد کرد.

در واقع این همایش با دو هدف یک معرفی صنایع پایین دستی آلومینیوم و فرصتهای سرمایه گذاری و دیگری جذب سرمایه گذار برگذار می شود.

این همایش که در دو روز ۲۴ بهمن در شهرستان اهواز و ۲۵ بهمن، از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۲ در دانشگاه آزاد مسجدسلیمان برگزار می شود، علاوه بر مهمانان داخلی که برخی از مسئولین کشوری و استانی می باشند از هفت کشور ایتالیا، آلمان، کره جنوبی، چین ، سنگاپور و مالزی شرکت های معتبری حضور پیدا خواهند کرد که در نشست ها و دیدارهای قبل مراتب علاقمندی خود را در سرمایه گذاری در صنعت آلومینیوم به طرفهای ایرانی اعلام کرده اند که از جمله این شرکتها می توان به شرکت Danieli ایتالیا.شرکت sMsGRoUp آلمان.شرکت oMAv ایتالیا.شرکت LAs کره جنوبی.شرکت NFc چین.شرکت AsMc سنگاپور.واتاق بازرگانی مالزی.سازمان استاندارد صنعتی مالزی وسازمان تجارت خارجی مالزی اشاره نمود.

علاوه بر آن از طریق دبیرخانه ای که به همین منظور شکل گرفته است تاکنون بیش از ۵۰۰شرکت سرمایه گذار داخلی جهت حضور در این همایش ثبت نام کرده اند.

کرم زاده در ادامه بیان کرد: بدون شک برای جذب سرمایه گذار باید توسط دولت مردان و مسئولین استانی شرایط مناسبی فراهم شود تا دسترسی به زیر ساختها برای سرمایه گذاران آسان وارزان باشد باراه اندازی صنایع پایین دستی نرخ بیکاری کاهش قابل توجه ای خواهد داشت

وی در پایان عنوان کرد: از کلیه مسئولین استانی وشهرستانی،جوانان عزیزوصاحبان سرمایه ونخبگان جامعه واصحاب رسانه جهت شرکت در این همایش دعوت بعمل می آوریم چراکه این همایش یک فرصت بسیار کم نظیری است واین همایش می تواندچراغ راه سرمایه گذاران وجوانان جویای کار باشد.