در سایه همکاری بین بخشی پروژه زیر گذر کوی زردشت اهواز کلنگ زنی شد/ استاندار خوزستان: مسائل اساسی توسعه استان قربانی کارهای سلیقه ای و جناحی نشود

 

خورنا | احمدرضارستمی: همزمان با ایام فرخندهٔ دهه ی فجر، آیین کلنگ زنی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح جانباز و تعریض پل کیان آباد با حضور آیت الله شفیعی نماینده ی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار خوزستان ، معاونین استاندار ٬ شهردار اهواز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد.

 

 

«شهرداراهواز: متاسفانه شهر بیست سال از قافله توسعه عقب مانده و عزم جدی برای توسعه آن نیاز هست»

 

در ابتدای این مراسم، سیدخلف موسوی شهردار اهواز در سخنانی ضمن تبریک ایام دهه ی فجر گفت: افتخار ما خدمت رسانی به قشر رزمنده و جانباز انقلاب است که ساکنین اصلی زردشت میباشند.

 

وی افزود: در دوره چهارم شورای شهر بنا داشتیم در سال پایانی این دوره مدیریت شهری٬ به تکمیل و جمع بندی پروژه های ناتمام بپردازیم و پروژه جدیدی را آغاز نکنیم . ولی تشریف فرمایی استاندار جدید و روحیه جهادی و خستگی ناپذیر ایشان و نگاه ویژه اش به بحث توسعه و آبادانی اهواز و خوزستان سبب شد اقدامات جدیدی از جمله پروژه زردشت را در دستور کار خود قرار دهیم .

 

شهردار اهواز در تشریح مشخصات پروژه زردشت افزود: با احداث این پروژه، ۱۲ متر از پل کیان آباد تعریض شده است . دهانهٔ این پل ۳۳ متر در شش خط رفت و برگشت است که بخش مهمی از حجم ترافیک شهر را می کاهد. در این پروژه حداقل ۶ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۱۸ هزار مترمکعب حجم عملیات خاکی و حجم عظیمی از آهن آلات به کار می رود که در نوع خود بی نظیر است.

 

موسوی به ترافیک سنگین کیانپارس اشاره کرد و گفت: اکنون این منطقه دچار ترافیک بالایی است و در ساعاتی عملاً تردد در آن به سختی انجام می شود و احداث این پروژه باعث کاسته شدن حجم این ترافیک می شود و افق جدیدی را بر روی این منطقه می گشاید.

 

وی با ادای احترام به مقام جانبازان اظهار داشت: یکی دیگر از برکات این پروژه، رونق گرفتن منطقه زردشت محل سکونت جانبازان قهرمان هشت سال دفاع مقدس است و یکی از دلایل اهتمام استاندار خوزستان به این پروژه، ارادات وی به جانبازان است.

 

وی با اشاره به عدم توسعه متناسب در استان خاطر نشان کرد: متاسفانه اهواز بیست سال از قافله توسعه عقب مانده و عزم جدی برای توسعه آن نیاز هست و این عقب افتادگی به جز با اتحاد، همدلی، مدیریت جهادی و عزم ملی برطرف نمی شود.

 

 

«رئیس شورای شهر اهواز: کمبود امکانات نباید علتی برای شانه خالی کردن از مسئولیت‌ها نیست»

 

هوشنگ شیرمردی، رئیس شورای اسلامی اهواز، نیز در این مراسم اظهار کرد: ‌آنچه برای ما ارزشمند است، همکاری بین‌ بخشی است و امید است این همکاری‌ها در مجموعه شهرداری وجود داشته باشد تا بتوانیم موانع و مشکلات سایر پروژه‌های عمرانی را حل کنیم.

 

شرمردی در پایان گفت:‌ در این دوره شورای اسلامی کارها و طرح‌های خوبی علیرغم تمام اختلاف‌ نظرات صورت گرفت. این کارها زیربنایی هستند و ممکن است و شاید چندان برای مردم ملموس نباشند و اگر نارسایی‌ها و مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد، قطعا ناشی از سوء نیت‌ها نیست بلکه به بحث امکانات و تجهیزات مربوط میشود اما کمبود امکانات نیز علتی برای شانه خالی کردن از مسئولیت‌ها نیست.

 

 

«استاندار خوزستان: مسائل اساسی توسعه ، نباید قربانی کارهای سلیقه ای و جناحی نشود»

 

در ادامه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن تبریک ایام دهه فجر به حاضرین این مراسم گفت: روان شدن رفت و آمد و حرکت در بافتهای شهری خصوصا یک کلان شهر ٬ یکی از حقوق اساسی مردم است و علاوه بر مزایایی که از بابت کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا دارد باعث تردد آسان و روان ترافیک هم میشود و میتواند مزایایی از لحاظ آرامش روحی و روانی برای مردم جامعه داشته باشد .

 

وی افزود: ما نیز بر خود وظیفه می دانیم که در راستای خدمات شهری ، نیازهای شهروندان استان را در قالب پروژه های مختلف شهری تامین کنیم.

 

استاندار خوزستان ضمن اشاره به پروژه کلنگ‌زنی تقاطع غیر هم‌سطح کوی زردشت گفت: این پروژه به درخواست جانبازان و با هدف روان شدن ترافیک و سهولت در رفت و آمد و باز شدن گره‌های ترافیکی انجام می‌شود.

 

شریعتی تصریح کرد: همچنین پروژه پل نهم در نهایت تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد، این پروژه اگر چه تاثیرگذار است اما همزمان با آن باید این تقاطع غیر هم سطح احداث و نیز پل کیان آباد تعریض شود تا اثرگذاری منفی بر روی ترافیک نداشته باشد.

 

وی اظهار کرد: اگر بنا باشد پس از برجام سرمایه گذاریهایی در حوزه نفت و گاز در خوزستان انجام شود باید دفاتر مرکزی آنها به خوزستان منتقل شود که در این صورت در اهواز باید خدمات شهری متناسب با فرصت های استان توسعه پیدا کنند.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: اکنون در حاشیه های شهر اهواز با مشکلات و محرومیت هایی همراه هستیم که برای رسیدن به یک شهر مدرن باید برای رفع محرومیت ها تلاش مضاعفی کنیم.

 

وی افزود: اکنون خدماتی که خوزستان به کشور ارائه می دهد بیشتر از خدماتی است که دریافت می کند که نیاز است در جهت دریافت امکانات بیشتر برای استان نیز تلاش کنیم.

 

وی در پایان توصیه کرد: برای تحقق توسعه خدمات شهری در سطح استان و به ویژه کلانشهر اهواز باید مراقب باشیم که مسائل اساسی توسعه ، قربانی کارهای سلیقه ای و جناحی نشود.

 

در انتهای این مراسم توسط آیت الله شفیعی نمایندهٔ مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، از طریق بی سیم دستور کلنگ زنی پروژه تقاطع غیر همسطح جانباز صادر شد.

 

لازم به ذکر است پروژه تقاطع غیر همسطح جانباز که حاصل همکاری نزدیک بین استانداری خوزستان و شهرداری اهواز میباشد برای رفع یکی از گره های حمل و نقل و ترافیکی شهر اهواز است که دسترسی شمال به جنوب منطقه کیانشهر، مهرشهر و میدان صیاد شیرازی را به سمت شمال امکان پذیر می‌کند. این پروژه با هدف رفع مشکلات ساکنان منطقه زردشت که بیشتر از جانبازان انقلاب اسلامی هستند، با ۱۰۳ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و طبق برنامه ظرف حداکثر ۱۸ ماه به بهره برداری می رسد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *