عملیات ایمن سازی وتعویض شیرآلات سرچاهی، چاه ٧٠ مارون در سرمای یک درجه زمستان بدست توانمند کارشناسان و کارکنان مهندسی تولید و همکاران عملیاتی شرکت آغاجاری و کارکنان شرکت پیراحفاری وملی حفاری انجام شد

اسداله ترحم / خورنا – به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری پس از دو روز کار شبانه روزی سخت در سرمای شدید این روزهای خوزستان ، کارشناسان شرکت آغاجاری با تلاش زیاد و با اتکاء به توان داخل ، موفق به ایمن سازی و تعویض شیرآلات سرچاهی مارون_ ٧٠ بعنوان یکی از چاههای با دبی و تولید بالای شرکت آغاجاری گردیدند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری ضمن بازدید از روند کار ، در خصوص این عملیات توضیح داد: در چند روز گذشته شیر آلات چاه ٧٠ مارون دچار اشکال از ناحیه شیر اصلی فوقانی و تحتانی چاه و عدم امکان باز و بسته نمودن آن گردید. لذا با اقدام و حضور به موقع کارشناسان و کارکنان مهندسی تولید و همکاران عملیاتی این شرکت و با مشارکت کارشناسان شرکت پیراحفاری وملی حفاری در محل، تعویض شیرآلات مذکور در کمترین زمان ممکن با استفاده از امکانات خدمات درون چاهی انجام شد.

ابراهیم پیرامون در ادامه گفت: این عملیات که با ریسک بالایی همراه بود با توجه به تجربه بالای همکاران فنی و عملیاتی ، بدون حضور دکل حفاری و درمدت زمان کمتر از ۴٨ ساعت بصورت ایمن و با رعایت کامل اصول مهندسی وایمنی و در سرمای شدید زمستان انجام شد.

وی بیان کرد: این کار بزرگ که با همدلی و همبستگی همه همکاران در شرکت آغاجاری و شرکت پیراحفاری وملی حفاری محقق شد، علاوه بر ایجاد سود و صرفه اقتصادی فراوان بخاطر عدم حضور دکل، مانع از طولانی شدن توقف تولید درمدت زمان زیاد گردیده و از تحمیل هزینه های استقرار دکل ، و هزینه های ناشی از توقف طولانی مدت تولید چاه مذکور نیز جلوگیری بعمل آمد.

مدیرعامل شرکت آغاجاری ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای تمامی کارشناسان و کارکنان خدوم شرکت این اقدام بموقع و سریع را نمونه دیگری از افتخارات این شرکت ذکر نموده و افزود: پس از پایان عملیات تعویض شیرآلات با تزریق نیتروژن به چاه و تخلیه آب موجود در آن ، چاه شماره ٧٠ مجدداً احیا و به حالت اولیه خود بازگشته و در چرخه تولید نفت قرار گرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *