مراسم افتتاحیه ۲۱ پروژه عمرانی در بخش مرکزی اهواز برگزارشد/ فرماندار اهواز: من تأسف خوردم از نبود مدرسه راهنمایی در روستاههای منطقه که باعث خانه نشینی دختران ما شده است

خورنا | احمدرضارستمی:  طی مراسمی با حضور مهندس اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز ٬ مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان ٬ بخشدار بخش مرکزی اهواز و جمعی دیگر از مسئولان و مدیران ذی ربط استانی و شهری اهواز ۲۱ پروژه عمرانی در بخش مرکزی اهواز افتتاح شد .

IMG_6589

در مراسمی که بدین منظور در مسجد امیر روستای ام الطمیر برگزار شد در در ابتدا مریم عیوض زاده بخشدار بخش مرکزی اهواز ضمن تبریک ایام دهه فجر و خیر مقدم به حضار جلسه اظهار داشت: در طی امسال ۲۱ پروژه عمرانی شامل ۲۰۰ هزار متربع آسفالت و زیر سازی ٬ ۵ هزار متر مربع پیاده رو ٬ ۱۳هزار متر جوی و جدول گذاری داشته ایم .

IMG_6555(0)وی تصریح کرد: از این تعداد پروژه ها تاکنون تا قبل از دههٔ مبارک فجر دو افتتاحیه یکی در دوبیر ۱ و دیگری در حلاف ۳ داشته ایم و با کمک دهیاران ٬ شوراهای اسلامی بخش مرکزی و اهالی روستاها نیز توانسته ایم در روستاها از نظر آسفالت ٬ جوی ٬ جدول و پیاده رو سازی کارهای بسیاری را به انجام رسانیم و امروز هم پروژه زیرسازی و آسفالت٬ ۴۰ هزار متر از معابر روستای ام الطمیر را با حضور فرماندار شهر اهواز افتتاح می شود.

بخشدار بخش مرکزی اهواز در پایان ضمن تشکر از زحمات فرماندار اهواز در حل مشکلات روستائیان٬ همچنین آرزو کرد روستاها آباد و مشکلات آب شرب آنها حل شود.

IMG_6560(0)در ادامه مهندس اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک ایام الله خجسته دهه فجر و گرامیداشت یاد وخاطره امام راحل و شهدای جنگ تحمیلی و نیز شهدای مظلوم مدافع حرم گفت: باعث افتخار من است که امروز در خدمت دوستان عزیز در بخش مرکزی و روستای ام الطمیر هستیم .

وی افزود: در دوره ای که مشکلات مالی گریبان دولت را گرفته بود توانستیم خدمات کاملی در همین بی پولی با درایت دولت و توانمندهای مدیران و احساس مسئولیت مردم و شوراها در منطقه و بخش های اهواز به انجام رسانیم که نمونه بارز آن بخش غیزانیه اهواز که با توجه به مشکلات فراوان پیشین اکنون احساس میشود مشکلاتشان رو به سوی حل شدن میرود.

فرماندار اهواز ضمن اشاره به تلاشهای بخشدار مرکزی اهواز و شورای شهرستان در حل مشکلات بخش مرکزی گفت: از جمله مشکلاتی که در این بخش مشاهده شد مشکل آب شرب میباشد که قرار شده است در اسفندماه با حضور معاون اول رئیس جمهور در این منطقه برای حل مشکل آب و جاده آنجا اقدامات لازم را به عمل آوریم .

وی تصریح کرد : در بخش مرکزی به دلیل وجود تعاونی های بسیار خوبی که دارند قدمهای خوبی برداشته شده است که نمونه اش همین افتتاح هایی است که ما توانسته ایم در این منطقه انجام دهیم.

مهندس ارزانی بیان داشت: در سال ۹۶ با حل شدن مشکلات دولت٬ برنامه ریزی شده است که قسمت اعظم مشکلات بخش مرکزی که مربوط به آب و جاده میباشد حل شود .

وی در ادامه ضمن تشکر از مهندس حسینی مدیرکل روستایی استانداری در مساعدت در حل مشکلات روستاها و بخشهای مختلف اهواز گفت: یکی از مشکلات اصلی ما در این منطقه بحث تحصیل فرزندان دختر ما در مقطع دبستان و عدم وجود مدرسه راهنمایی میباشد. من تأسف خوردم از نبود مدرسه راهنمایی در روستاهای منطقه که باعث خانه نشینی دختران ما شده است . علت اصلی این خانه نشینی ها هم  نگرانی های خانواده از دوری و مسافت های طولانی مدارس راهنمایی مجاور از مناطق مسکونی آنها میباشد .

اسماعیل ارزانی بیان کرد: ما همیشه در ضرورت توسعه های مختلف از جمله توسعه سیاسی ٬ اقتصادی و اجتماعی داد سخن داریم. ولی ما معتقدیم اگر توسعه فرهنگی نباشد هیچ کدام از این توسعه ها بدست نمی آید و اگر هم بیاید به هیچ دردی نمیخورد.

وی تصریح کرد : اگر شما مدرن ترین دستگاهها را داشته باشید ولی فرهنگ استفاده از آن را نداشته باشید٬ آن دستگاه بلا استفاده میشود.

فرماندار اهواز اظهار کرد: برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست که دختر با استعداد ما تا کلاس ششم درس بخواند. زیرا تجربه ثابت کرده است اگر این افراد مستعد امکانات مناسبی برای ادامه تحصیل داشته باشند پس از فارغ التحصیلی به همان محل زندگی خود بازگشته و منشاء خدمات بسیاری برای مردم آن منطقه میشوند .

ارزانی ضمن تاکید بر این مطلب که به دنبال حل مشکل این دختران عزیز بازمانده از تحصیل میباشیم گفت: برای حل این مشکل به دوستان گفتیم اگر شده برای رفتن به مدرسه با سرویس جا به جا شوند و همچنین آموزش پرورش را مامور کردیم که حتما کُد راهنمایی به مدارس این مناطق داده شود که بتوانند چند روستا را در این مناطق باهم پوشش دهند.

وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه در دهه فجر بعدی مشکلات باقیمانده نیز حل شود ٬ در پایان گفت: فردا روز ۲۲بهمن و روز راهپیمایی بزرگ مردم ما و میثاق با آرمانهای امام و انقلاب میباشد و انشالله با حضور خود و اطرفیانمان به یاوه گویان دنیا نشان دهیم که ما همان مردمی هستیم که در سال ۱۳۵۷ با دست خالی انقلاب بزرگی را انجام دادیم و توانستیم نظام ستمشاهی را سرنگون و جمهوری اسلامی را برپا داریم .

در پایان این مراسم هدایایی از طرف اهالی روستاهای اطراف ٬ اعضای شوراهای اسلامی دهیاران٬ شرکت تعاونی و شورای بخش مرکزی اهواز به مهندس ارزانی و آقای حسینی و سرکار خانم عیوضی زاده اهداء شد IMG_6569 سپس کلیه حضار این مراسم پا به پای فرماندار اهواز ٬ بخشدار بخش مرکزی و دیگر مسئولین و اهالی محل و مردم منطقه به سمت محل افتتاح پروژه زیر سازی و آسفالت ۴۰هزار متر مربع از معابر روستای ام الطمیر عزیمت کردند و این پروژه بدست خانم عیوضی زاده بخشدار بخش مرکزی اهواز افتتاح شد .IMG_6580IMG_6593