خبری خوش به پلاک اروندی ها؛ تنها یک قدم تا اعطای مرخصی در اهواز

خورنا- به دنبال درج گزارش هایی در خصوص مشکلات مرخصی خودروهای پلاک اروند در شماره های پیشین و پیگیری های صورت گرفته توسط خبرنگار ما خوشبختانه باخبر شدیم که روزنه های امیدی در این خصوص پدیدار شده و با همکاری مسوولان و حضور یک سرمایه گذار، مقدمات ایجاد یک مرکز معتبر برای رتق و فتق امور اداری و خصوصا اعطای مرخصی به صاحبان خودروهای پلاک اروند در اهواز در دست پیگیری می باشد.
در همین رابطه با صادق عباسی، سرمایه گذار در تاسیس این مرکز که سابقه زیادی در زمینه خودرو دارد، به گفتگو نشسته‌ایم. درادامه با ما همراه باشید:

*یکی از مشکلات اصلی خودروهای اروندی موضوع اعطای مرخصی و انجام امور اداری آن است؛ چراکه مالکان اهوازی این خودروها برای انجام این روند متحمل سختی‌های بسیاری می شوند؛گویا قرار است که توسط شرکت شما این کار در اهواز صورت بگیرد. این موضوع را تایید می‌کنید؟
عباسی: با سلام خدمت مردم شریف خوزستان. بله. در جواب می‌توانم بگویم که در شرف انجام این کار هستیم و اگر از سوی برخی جریانات و گروه‌های خاص در مسیر حرکت ما سنگ‌اندازی نمی شد، شاید تاکنون و همزمان با دهه مبارک فجر اقدام به افتتاح این مرکز در کلانشهر اهواز می‌کردیم. با این حال خوشبختانه دیدگاه‌های مثبتی برای انجام این کار وجود دارد و با کمک مسوولان خدوم به سرانجام رساندن این کار را با جدیت دنبال کرده و انشاا… در روزهای آینده خبرهای خوبی در این رابطه اعلام خواهیم کرد.

* این مرکز قرار است چه خدماتی به مالکان خودروهای پلاک اروند اهوازی ارائه بدهد؟
عباسی: مردم استان خوزستان و اهواز در طول سالیان اخیر با استفاده از امتیازی که از سوی مسوولان محترم کشور در زمینه خرید خودروهای اروندی به آن‌ها اعطا شده، نسبت به خرید این خودروها اقدام نموده اند که بخش قابل توجه این خودروها در شهر اهواز به فروش رسیده است. در همین حال مقامات محترم استان متوجه شده‌اند که چه مشقت هایی از جمله طی مسافتی بالغ بر۳۰۰کیلومتر رفت و برگشت، خطرات جاده‌ای، هزینه‌های جانی و مالی و توقف در صفوف طولانی و بعضا ۱۰کیلومتری در خرمشهر و… پیش روی شهروندان به خصوص اهوازی‌ها در راستای اخذ مرخصی برای خودروهای‌شان قرار دارد و این آمد و رفت‌ها علاوه بر معضلات مذکور، هیچ آورده و‌ منفعتی برای خرمشهر نداشته و افرادی که برای گرفتن مرخصی خودروهای پلاک اروند به آن مکان مراجعه می‌کنند بعضا حتی به یک لیوان آب دسترسی ندارند. همین مساله سبب بروز گلایه های بسیاری از سوی شهروندان اهوازی شده است و ما نیز که اشراف کاملی بر این ماجرا داریم، تلاش می‌کنیم با رفع مشکلات آسایش صاحبان خودروهای پلاک اروندی را تأمین نماییم.

* با این اقدام صاحبان خودروهای پلاک اروند دیگر نیازی به سفر به خرمشهر ندارند؟
عباسی: خیر. در حال حاضر بسیاری از خدمات مانند گذرنامه، عوارض شهرداری، خدمات تلفن و… توسط مراکز خصوصی به شهروندان داده می‌شود و این سیستم ها به هم مرتبط هستند. در موضوع خدمات اداری خودروهای پلاک اروند نیز شرکت ما تمامی امور لازم را در اهواز برای شهروندان انجام می دهد و بر اساس قوانین و شرایطی که موجود است اقدام خواهد کرد و به همین دلیل بخش زیادی از مشکلات که به سفر مالکان خودروها به خرمشهر و … مربوط می‌شود در این پروسه از بین خواهد رفت و در یک فضای خوب و در کوتاه‌ترین زمان این کارها صورت می‌پذیرد.

* این موضوع پیشنهاد چه کسی بود؟
عباسی: بنده تقریبا بعد از یک پروسه یک ساله به این جمع‌بندی رسیدم که تأسیس چنین مجموعه‌ای در اهواز نیاز به تحقیق و سرمایه‌گذاری زیاد و رضایت مسوولان خواهد داشت و طبق قانون منطقه این‌گونه اقدامات باید توسط شرکت‌های به ثبت رسیده در منطقه آزاد که نماینده خودروساز هستند انجام شود و جالب اینجا است که از بین این ۳۰۰ نفر وارد کننده فقط شرکت ما شرایط فوق الذکر را دارا می باشد.