افتتاح مرکز آموزش فنی حرفه ای واحد خواهران شهرستان باغملک

خورنا – افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای واحد خواهران شهرستان باغملک

گامی موثر در جهت تامین نیازهای شغلی شهرستان باغملک و سوق دادن بانوان به مسیر اشتغال و کارآفرینی

در طی چندین سال خدمت مهندس علی کمایی در مرکز آموزش فنی حرفه ای باغملک، تلاش های ایشان در عرصه آموزش نیروی کار و اشتغال جوانان به راستی ستودنیست. امروز مورخ بیست بهمن ۱۳۹۵ هم زمان با برنامه های دهه مبارک فجر با حضور مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان، مسئولین استانی و شهرستانی، اعضای شورای شهر، فرماندار محترم شهرستان و مردم واحد خواهران افتتاح شد.

عبدالنبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در ضمن این مراسم گفت: در عصر حاضر یکی از شاخصه های تاثیر گذار در راهبرهای رقابتی کشورها توسعه همه جانبه، به عنوان یکی از ارکان کلیدی در نظر گرفته می شود. در همین راستا توسعه و ارتقا سرمایه های انسانی به عنوان یکی از عوامل موثر توسعه به ویژه بهره وری نیروی کار، نیازمند تجهیز نیروی انسانی با عنصر “مهارت” است.

سواعدی ادامه داد: یکی از بسترهای اصلی مورد نیاز برای تحقق این مهم، توسعه آموزش فنی و حرفه ای برای تبیین، هدایت و فراگیر نمودن آموزش های مهارتی، کار و کارآفرینی در جامعه است.

در ادامه سخنرانی مسئولین مربوطه، مهندس علی کمایی سرپرست مرکز آموزش فنی حرفه ای باغملک گفت: در سال ۱۳۹۱ کارساخت این مرکز در زمینی به مساحت ۱۶۴۰ متر مربع شروع و با وجود پاره ای از مشکلات در حین اجرای پروژه به وجود آمد موفق شده ایم در دهه فجر ۱۳۹۵ عملیات ساخت و ساز را به پایان رسانده و پروژه را به بهره برداری برسانیم.

کمایی ادامه داد:  داشتن مرکز آموزش فنی و حرفه ای آنهم در دو بخش خواهران و برادران با وجود امکاناتی مجهز و کادری از مربیان توانا در عرصه آموزش، اشتغال و کارافرینی در سطح شهرستان به راستی نعمتی بزرگ است.

مهندس کمایی تصریح کرد: واحد خواهران با اعتباری بالغ بر ۱۲۵۰ میلیون تومان به اجراء و پیش بینی آموزش ۲۵ حرفه نیز در آن به عمل آمد. در حال حاضر حرفه های طراحی و دوخت، هنرهای تزئینی، نقش کشی و چرم دوزی اماده برگزاری دوره و جذب هنرجو می باشد و تمام دوره های ما رایگان اند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای باغملک در پایان گفت: امسال اعتبار ۵۵۰ میلیونی برای تجهیز کامل این واحد جدید تصویب شد ولی هنوز تامین اعتبار صورت نگرفت. مرکز آموزش فنی حرفه ای باغملک با بهره گیری از مربیان مجرب و تجهیزات پیشرفته کارگاهی در خوشه های صنعت، کشاورزی خدمات فرهنگی و هنر آماده جذب و آموزش به همشهریان است.



photo_2017-02-08_16-24-13 photo_2017-02-08_16-24-25

photo_2017-02-08_16-22-10photo_2017-02-08_16-24-08photo_2017-02-08_16-24-04

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *