اولتیماتوم آقای شهردار به مدیران اجرایی و خدماتی اهواز/ مردم نباید احساس کنند که دستگاههای خدمت رسان و اجرایی در مواقع بحرانی تاثیری ندارند/ با هرگونه کم کاری در مقاطع بحرانی برخورد خواهد شد

IMG_۲۰۱۷۰۲۰۷_۱۷۰۷۴۶خورنا | احمدرضارستمی: کار گروه پشتیبانی و خدمات شورای پدافند غیرعامل مرکز استان خوزستان با حضور شهردار اهواز، مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان، مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی اهواز و استان به منظور بررسی مشکلات بوجود آمده در روز ۹ بهمن ماه پس از وقوع پدیده ریز گردها در شهر اهواز به ریاست سید خلف موسوی شهردار اهواز، برگزار شد.

در این جلسه سید خلف موسوی شهردار اهواز و رئیس کارگروه پشتیبانی و خدمات شورای پدافند غیرعامل استان هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد آمادگی لازم برای مقابله با بحران های پیش رو در دستگاههای اجرایی و خدماتی عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که هر دستگاه اجرایی و خدمت رسان شهر اهواز در مواقع وقوع بحران، دستور العمل های جامع و کاملی برای پیش بینی اقدامات ضروری داشته باشد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در خصوص تامین برق، آب و خدمات رسانی به شهروندان اهوازی در هنگام بحران ریزگردهای اخیر ایجاد شده گفت: قابل تحمل نیست که با وقوع بحران ریزگرد که در سالهای اخیر بارها در شهر اهواز ایجاد شده است، شهروندان ما دچار مشکلات عدیده ای شوند.

موسوی بیان داشت: یکی از مهم ترین فاکتورها در مقابله و پیشگیری از بحران ها و بلایای طبیعی، اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی است تا شهروندان با آمادگی کامل با حوادث روبرو شوند.

وی تاکید کرد: زیرساخت های شهر اهواز به ویژه آب و برق و خطوط مخابراتی باید آمادگی لازم را داشته باشند و این زیرساخت ها باید ایمن سازی شوند.

شهردار اهواز گفت: مردم نباید احساس کنند که دستگاههای خدمت رسان و اجرایی در مواقع بحرانی تاثیری ندارند زیرا این مساله بر اعتماد عمومی شهروندان اثر نامطلوبی دارد.

وی اعتماد عمومی، همدلی و همراهی مردم را مهم ترین سرمایه ی دستگاههای دولتی و اجرایی استان دانست و تصریح کرد: خدمت بی منت و جهادی و توجه ویژه به مناطق محروم می تواند سرمایه ی اجتماعی و اعتماد عمومی مردم را صیانت و تقویت نماید.

موسوی تصریح کرد: این زیبنده ی یک کلانشهری با دارا بودن بیش از یک میلیون و نیم نفر جمعیت و اهمیت بالای اقتصادی و سیاسی ویژه در کشور نیست که تصفیه خانه های اصلی آب آن فاقد ژنراتور باشند.

رییس کارگروه پشتیبانی و خدمات شورای پدافند غیرعامل استان خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی گفت: از این پس نقش و وظایف مجموعه های اجرایی و خدماتی در مقاطع بحرانی مشخص و ابلاغ و با هرگونه کم کاری در رسیدگی به وضع رفاهی شهروندان برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی دقیق و شفاف در مواقع بحرانی بسیار اهمیت دارد، مردم را باید محرم بدانیم و زمینه مشارکت آنها را در برخورد با مشکلات فراهم کنیم.

شهردار اهواز در پایان به لزوم تقویت تاسیسات انرژی در اهواز و استان اشاره کرد و گفت: در این کارگروه موضوع توانمندسازی تصفیه خانه های آب شرب اهواز در حوزه ی تامین انرژی، آماده سازی و به روز کردن خطوط برق اصلی و زیرساخت ها با جدیت پیگیری خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *