رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

ممنوعیت صادرات دام زنده از بنادر خوزستان به کشورهای حوزه خلیج فارس/ خوزستان بزرگترین صادرکننده آبزیان پرورشی به عراق /خرمای صادراتی استان به صورت بِرند بین المللی صادر می شود

Negar_۰۷۰۲۲۰۱۷_۱۵۴۹۱۲خورنا | احمدرضارستمی: کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از ممنوعیت صادرات دام زنده از بنادر خوزستان به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و گفت: به منظور تنظیم بازار داخلی ، هیچگونه مجوزی برای صادرات از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر نمی شود.

گفتنی است شادگان ، آبادان ، هندیجان و چوئبده چهار بندر مهم خوزستان برای صادرات دام زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس می باشند.

وی همچنین ضمن اشاره به ادامه صادرات آبزیان پرورشی و دریایی از خوزستان افزود: بخش مهمی از آبزیان پرورشی خوزستان به عراق صادر می شود و استان خوزستان بزرگترین صادرکننده آبزیان پرورشی به عراق است.

چنگلوایی با بیان اینکه در سال جاری ۱۱ هزار تن خرما از طریق بنادر و گمرکات استان صادر شده است اذعان کرد: این خرمای صادراتی از خوزستان به ارزش ۵۲ میلیون دلار به کشورهای اروپایی ٬ آسیایی امریکا ، کانادا ، استرالیا و نیوزیلند ارسال شده است.

وی تصریح کرد: خرمای صادراتی پس از صدور گواهی بهداشت ، به صورت بسته بندی استاندارد و برند بین المللی صادر شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *