افتتاح اولین خانه سازمانهای مردم نهاد خوزستان /استاندار خوزستان: قطعأ انتقاد و تندی نسبت به من نفعش برای استان بیشتر خواهد بود تا اینکه کسی جرأت نکند به استاندار حرف بزند

Negar_۰۶۰۲۲۰۱۷_۰۵۰۰۳۴خورنا | احمدرضارستمی: آیین افتتاح اولین خانه سازمان های مردم نهاد(سمن‌ها) استان خوزستان با حضور دکتر مشکینی مشاور وزیر کشور ٬ دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ٬ معاون سیاسی اجتماعی استاندار٬ مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری و همچنین فرماندار و معاون سیاسی فرماندار اهواز و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

«مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری: امیدوارم که این خانه شروع خوبی باشد که راه رشد و توسعه استان را با هم بپیمائیم »

در این مراسم در ابتدا آقای مخمل زاده مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان ضمن خیر مقدم به حاضرین و تشکر از همکاری همه دست اندرکاران این حرکت اظهار کرد: قبل از هر چیز از دو نفر تشکر ویژه دارم هم دکتر شریعتی که از روزهای اول تصدی پست استانداری خوزستان٬ بحث سازمانهای مردم نهاد و راه اندازی محلی برای این سازمانها را تاکید داشتند و دستور اختصاص این محل را صادر کردند و همچنین از خانم دکتر محبی که از روز اول که خانه به ما واگذار شد به طور مرتب و پیگیرانه در این امر به ما کمک های شایانی به عمل آوردند .

Negar_۰۶۰۲۲۰۱۷_۰۵۲۲۳۱وی ادامه داد: علی رغم اینکه ما از ابتدای سال ۹۳ تاکنون بیشتر از ۴۰۰ سازمان مردم نهاد را ثبت کردیم و ۱۵۰ سازمان دیگر در این زمینه هم در حال تاسیس داریم و نیز علی رغم اینکه دوره های متعدد و کارگاه های آموزشی در مورد سازمانهای مردم نهاد گذاشته ایم٬ اما میخواهم بگویم که ما در ابتدای راه هستیم و امیدوارم که این خانه شروع خوبی باشد که راه رشد و توسعه استان را با هم بپیمائیم .

«دکترشریعتی: سمن ها وظیفه ارتباط مردم و حکومت را عهده دار هستند»

در ادامه مراسم دکتر شریعتی استاندار خوزستان در طی سخنانی اظهار داشت: خوشحالم که خداوند توفیق داد تا خانه سازمانهای مردم نهاد را افتتاح کنیم که قطعا فراهم کردن این امکانات بارقهٔ امیدی برای این سازمانها خواهد بود.

Negar_۰۶۰۲۲۰۱۷_۰۵۱۳۵۳وی افزود : هرچه ییشتر برای این سازمانها وقت گذاشته شود و مسائل و نیازهای آنها را حل و تامین کنیم بی شک آنها در توسعه استان نقش بسیار موثرتری را ایفا خواهند کرد زیرا سمن ها وظیفه ارتباط مردم و حکومت را عهده دار هستند.

دکتر شریعتی تصریح کرد: سمن ها صدای واقعی مردم و رابط میان جامعه و حکومت میباشند و این سازمانهای مردم نهاد با بیان کردن خواسته های جامعه فاصله های بین حکومت و مردم را پر میکنند.

استاندار خوزستان اذعان کرد: از هر گونه انتقاد سازمانهای مردم نهاد در هر مقطعی ٬ درست یا غلط ٬ کارشناسی شده یا احساسی و شعاری استقبال و تشکر میکنم و آن را نعمت و چراغ راه میدانم و از اینکه همه و خصوصا سازمانهای مردم نهاد ما را به باد انتقاد بگیرند نه تنها خوشحال میشویم بلکه ممنون و سپاسگذار هم خواهیم شد

وی نقد را لازمه پیشرفت استان دانست و در ادامه بیان داشت: فضای شنیدن انتقادات از طرف من همیشه باز است . هر کس تشخیصی داد بازگو کند کند .قطعأ انتقاد و تندی کردن نسبت به من نفعش برای استان بیشتر خواهد بود تا اینکه کسی جرأت نکند به استاندار حرف بزند .

دکتر شریعتی در پایان توصیه ای کرد و گفت: توصیه میکنم که از ظرفیت این محل برای بحث ها و تصمیمات کارشناسی شده و اظهارنظرهای عمیق تر به کار برده شود تا باعث شود که مردم و مسئولین بیش از بیش بر NGO ها و سمن های استان خوزستان حساب باز کنند و نظرات آنها را بیش از بیش احترام بگذارند و بدانند که اگر صحبتی میکنند براساس کارهای کاملا مطالعه شده است .

پس از پایان سخنرانی دکتر شریعتی از طرف همه سازمانهای مردم نهاد خوزستان دسته گلهایی به استاندار خوزستان ٬ آقای مخمل زاده و دکتر مشکینی به پاس قدردانی از زحمات و تلاشهای آنها تقدیم شد .

Negar_۰۶۰۲۲۰۱۷_۰۵۲۰۱۸«مدیرکل سازمانهای مردم نهاد: خانه سمن ها باید محل نشستن تشکل های مختلف در کنار هم باشد»

سخنران بعدی این افتتاحیه دکتر مشکینی مشاور و مدیرکل سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور بود . ایشان ضمن اشاره به تاثیر سمن ها در بحث تمدن سازی اسلامی و ایرانی و تولید همگرایی بیشتر دربین اقشار مختلف جامعه گفت: خانه تشکل ها یک امکان کالبدی و سخت افزاری است که باید باعث افزایش میزان همگرایی و همدلی در جامعه شود و نباید این محل ها تبدیل به جاهایی شود که در آن واگرایی و تفرقه ایجاد شود .

Negar_۰۶۰۲۲۰۱۷_۰۵۱۸۰۹وی تصریح کرد: خانه سمن ها باید محل نشستن تشکل های مختلف در کنار هم باشد . اگر این اتفاق بیافتد یک امکان و فرصت خوب برای رشد وپیشرفت استان میشود.

لازم به ذکر است که در طول این مراسم آقای کیوانی نماینده سازمانهای مردم نهاد در هیأت نظارت بر تشکل های استانی و همچنین آقای فریدونی دبیر شورای مشورتی سازمانهای مردم نهاد گزارشهایی و نظراتی را ارائه کردند و نیز خانم پارسا فر مدیر روابط عمومی فرمانداری اهواز و مجری این مراسم هم از اعلام آمادگی فرماندار اهواز جناب آقای اسماعیل ارزانی در حمایت هر چه بیشتر از مجموعه سمن هایی که در محدوده اهواز فعالیت میکنند خبر داد و از قول فرماندار اهواز گفت: به عنوان یک بازو و همراه میتوانید روی کمک و هم یاری ما در Negar_۰۶۰۲۲۰۱۷_۰۵۳۴۱۹فرمانداری اهواز حساب باز کنید.

پایان بخش این مراسم اجرای موسیقی محلی توسط گروه الوانیه بود که توسط یکی از اساتید این گروه به صورتی تک نوازی ٬ قطعاتی زیبا نواخته شد .و در انتها میهمانان به رسم یادگار دفتر یادبود این مراسم را امضاء کردند .

Negar_۰۶۰۲۲۰۱۷_۰۵۳۷۱۲Negar_۰۶۰۲۲۰۱۷_۰۵۲۶۱۴