گوش بسیاری از مسؤلان عالی رتبه به مصائب و مشکلات فرهنگیان شنوا نیست

خورنا -پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ نوید بخش تحقق عدالت و پاس داشت کرامت انسانی بود. ملت ایران با تیزهوشی جمهوری اسلامی را برگزید تا در سایه ی آن به استقلال ، آزادی و پیشرفت دست یابد .

گرچه تا دست یابی به اهداف بلند امام امت و یاران راستین ایشان راهی دراز در پیش است و فراز و فرودهای زیادی از بدو انقلاب تا کنون شاهد بودیم ، هیچ جایگزینی برای نظام جمهوری اسلامی نمی شناسیم و دو رکن جمهوریت و اسلامیت را تفکیک ناپذیر دانسته و هر سخن و عملی را که موجب تضعیف هر رکنی از این ارکان شود را باعث ناکارآمدی رکن دیگر می دانیم و سخت بر این باوریم که اعتلای ایران اسلامی در تحقق شعارهای استقلال ، آزادی و پیشرفت می باشد.

استقلال در همه ی ابعاد آن نیازمند همدلی ، همراهی ، هم افزایی و همگامی همه ی آحاد ملت است. آن چه ، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بارها بر آن تاکید می ورزیدند وحدت بود. وحدت در سایه ی تضارب آراء ، آزادی بیان و پس از بیان ، فعالیت با نشاط احزاب و نهادهای مدنی است که می تواند ضامن استقلال و آزادی پایدار و مستمر کشور باشد. امروز در سپهر حضور گسترده ی مردم و عقلانیت دولت تدبیر و امید شاهد حصول موفقیت و برداشتن گام های موثری مانند حضور مدبرانه در مجامع بین المللی ، تنش زدایی در روابط خارجی ، جلوگیری از رانت خواری و سوء استفاده عده ای فرصت طلب از فضای تحریم علیه ایران و … برداشته شد که موجب حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران و گردش چرخ معیشت مردم روان تر از سال های پیشین شد و امید است با تداوم روند تدبیر و عقلانیت حصول موفقیت های روزافزون استمرار یابد.

بی شک ایرانیان برای رهایی از استبداد و رسیدن به آزادی از زمان مشروطه تاکنون هزینه های بسیاری پرداخت نموده اند و باور داریم در صورت تحقق همه ی اصول قانون اساسی به ویژه فصل سوم که بیانگر حقوق ملت است ، نهایی و اجرایی شدن حقوق شهروندی و آموزش آن ، فراهم نمودن بستر مناسب برای فعالیت نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد و رسانه های آزاد و حرفه ای گام مهمی به سوی آزادی برداشته می شود.

با گرامی داشت یاد و خاطره ی شهیدان ، ایثارگران و یاران با وفای انقلاب اسلامی و بنیان گذار فقید آن باور داریم برای دست یابی به آن چه در بهمن ۵۷ با هم فریاد کردیم جز با گسترش آگاهی مبتنی بر خرد، راهی نیست و کلید توسعه ی آگاهی را توسعه ی کمی و کیفی آموزش و پرورش می دانیم. انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان به عنوان یک نهاد مدنی علی رغم همه ی کاستی ها ، معضلات و مشکلات امیدوار به آینده همگام با همه ی آحاد ملت برای تحقق استقلال ، آزادی و پیشرفت جمهوری اسلامی می کوشند ودراین مسیر استقامت ورزیده تاآینده ای بهتر برای حصول موفقیت رقم زده شود و در جهت تحقق و فعالیت نهادهای مدنی منطبق با قانون اساسی ، انجمن اسلامی معلمان خوزستان درچهارمین روز دهه ی مبارک فجر سی و هشتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اعضای شورای مرکزی هیأت رئیسه ی دوره ی جدید را برای مدت دوسال انتخاب نمود تا با عزمی جزم وبه کمک آحاد مردم شریف بویژه فرهنگیان فرهیخته مطابق اساسنامه و مبتنی بر مرامنامه ی انجمن اسلامی معلمان ایران مدافع حقوق فرهنگیان بوده و مؤکدأ مراتب نگرانی اعضای انجمن را نسبت به مواردی به شرح زیر به سمع و نظر مسؤلین ذیربط رسانده و خواهان برنامه ریزی ، بررسی و رسیدگی مفید و مؤثر و عاجل باشد از جمله:

۱)اعلام نگرانی از دخالت افراد غیر مسؤل و بی اطلاع در امر مدیریت آموزش و پرورش استان که مستلزم رعایت موازین قانونی ، همچنین آگاهی و شناخت ضرورت های مسائل تعلیم و تربیت می باشد و این دخالت ها موجب عدم بکار گیری نیروهای کارآمد و یا حذف مدیران شایسته شده است.

۲)کمبود نیروی انسانی در بسیاری از حوزه های مدیریتی به دلیل عدم تناسب درآمد با حجم بالای کار در بخش ستادی آموزش و پرورش ، همچنین نیاز شدید به معلم در همه ی دوره های تحصیلی و در بسیاری از مناطق تابعه ی آموزش و پرورش استان خوزستان و علاوه بر آن عدم توزیع صحیح نیروی انسانی از دیگر مشکلات می باشد.

۳)عدم به روزرسانی و کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی در مناطق مختلف آموزش و پرورش بویژه مناطق محروم.

۴)موضوع ضرورت پرداخت به موقع ، عاجل و و بخصوص کامل پاداش پایان خدمت بازنشستگان که پس از عمری تلاش و فداکاری شایسته ی احترام مضاعف می باشند.

۵)گرچه علی رغم توقع همگان ، گوش بسیاری از مسؤلان عالی رتبه به شنیدن مصائب و مشکلات بدون عکس العمل مناسب عادت کرده وتاکنون کسی آن را جدی نگرفته ، قطعأ در کشورهایی که برای علم و فن آوری و تولید منابع انسانی ارزش و اعتبار قائلند فقر حتی یک معلم را نزد خود قبیح و ناپسند می دانند ، لیکن در جامعه ی ما به قدری این موضوع به درازا کشید که قبح آن نیز از بین رفت و امروز برای وزیر و وکیل و مسؤل عیب نیست که معلم کشورش در فقر بسر می برد ! این سازنده ی نسل امروز و فردایش در کنار معلمی به شغل دوم و سومی اشتغال داشته باشد ! که البته اگر قادر به یافتن شغل دوم و سوم باشد و باتوجه به شواهد ، نه در برنامه ی سال آتی و نه در برنامه ی توسعه ۵ ساله ی ششم هم دورنمایی از امید برای فرهنگیان شاهد نیستیم و کسی آن را جدی نگرفته است!

لذا شایسته است تمامی مسؤلین با درایت و تدبیر به نکات یاد شده عنایت فرموده و نسبت به کاهش و رفع این مشکلات و نارسائی ها مبادرت ورزند.

در پایان مجددأ ضمن گرامی داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر راه آزادی ملت ایران و دعوت از مردم گرانقدر خوزستان بویژه فرهنگیان فرهیخته و دانش آموزان عزیز به شرکت فعال و پر شور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ، بر تمامی علاقه مندان نظام جمهوری اسلامی اعم از مسولان بلندپایه نظام تا فردفرد آحاد ملت فرض است تاضمن تمسک به حبل الله به منظور بازگشت به وحدت کم نظیر ابتدای انقلاب که به فرموده امام راحل یگانه رمز طلایی پایداری انقلاب است ، به محکمات انقلاب چنگ بزنند و راه و مشی اسلام ناب و سیره پیامبر(ص) و امام علی (ع) را درمشی و منش خویش پیش گیرند.

شورای هماهنگی انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *