مرکز فنی و حرفه ای شهدای عین ۲ اهواز با اعتباری احداثی بیش از ۱۶ میلیارد ریال افتتاح شد

PicsArt_1486245764099
خورنا | احمدرضارستمی: با حضور اسماعیل ارزانی فرماندار ٬ دکتر ساری و الباجی دوتن از نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان و برخی دیگر از مدیران و مسئولین ذی ربط استان ٬ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای عین ۲ اهواز افتتاح شد.

«فرماندار اهواز: باعث افتخار است که توفیق پیدا کردم تا یکی از پروژهایی که مدنظر ما بوده را افتتاح کنیم»

در این مراسم اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز ضمن اشاره به نقش مفید حرفه آموزی در جهت رشد و اشتغالزایی در جامعه گفت: باعث افتخار است که توفیق پیدا کردم تا یکی از پروژه هایی که همیشه مدنظر ما بوده را افتتاح کنیم.

وی افزود: این پروژه یکی از برنامه های ما در جهت تقویت زیرساخت های آموزشی در این شهرستان به شمار رفته و امید است که این مرکز آن گونه که انتظار می رود در زندگی مردم تاثیرگذار باشد.

فرماندار اهواز تصریح کرد: در سفر و بازدیدی که استاندار خوزستان به منطقه عین دو داشت، از ایرادات این منطقه و لزوم رفع آنها صحبت کرده و خواستار اجرایی شدن پروژه این مرکز آموزشی و بهره برداری آن در کوتاه ترین زمان ممکن شد.

ارزانی با تاکید بر اینکه این مجموعه باعث رشد و شکوفایی جوانان با استعداد منطقه می شود، گفت: قطعا این مرکز با اختصاص اعتبارات جدید مجهزتر می شود چون در حال حاضر از نظر ما هر چند که رشته های کاربردی را ارائه می دهد ولی هنوز کامل نیست.

وی در پایان ضمن تاکید به آموزش فنی بانوان در این مرکز و استفاده از ظرفیت بانوان برای تعمیرات تخصصی مرتبط با رشته های فنی و حرفه ای و همچنین دربحث لزوم توسعه پایدار در مناطق محروم گفت: باید مراکز آموزشی فنی و حرفه ای را بیشتر در مناطق محروم افتتاح کنیم تا مردم این مناطق نیز به آموزش های کاربردی این حوزه دسترسی راحت تری داشته باشند.

 

«مدیرکل فنی حرفه ای خوزستان: توسعه زیر ساخت های آموزشی و مهارتی در مناطق محروم را همواره در اولویت داریم»

عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان نیز دراین مراسم گفت: توسعه مهارت و معطوف کردن آن به اشتغال زایی از اولویت های ما به منظور ارتقای سطح آموزش فنی و حرفه ای در استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان ادامه داد: در ایام دهه فجر ۴۶ مرکز آموزشی در حوزه فنی و حرفه ای با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید که بی شک تاثیر بسزایی در ارتقای سطح آموزش استان دارد.

وی همچنین به افتتاح و بهره برداری ۶۱ طرح و پروژه اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان در ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: همچنین افتتاح و بهره برداری چهار مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان های اهواز، شوش، باغملک، بستان، ۴۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان، سه مرکز سنجش الکترونیکی در مرکز خوارزمی اهواز و چهار طرح در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر برنامه های دهه فجر در استان است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های آموزشی و مهارتی را در مناطق محروم را همواره در اولویت داریم گفت : در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل کارهای شاخصی برای توانمندسازی مردم روستاها انجام شده است که بخش عمده ای از این طرح ها و پروژه ها نیز در همین راستا است.

وی در پایان از استاندار خوزستان به خاطر اقداماتی که در زمینه رفع محرومیت انجام داده و نیز در بازدید از این منطقه دستور به تسریع در روند راه اندازی این مرکز داده بود تشکر کرد

 

«دکتر علی ساری: اشتغال زایی از همین مراکز فنی حرفه ای شروع میشود»

دکتر علی ساری نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: برای توسعه مناطق محروم برخی خدمات نیز که از حوزه اختیارات شهرداری ها خارج است باید ارائه شود .

وی افزود: در مناطق محروم برخی امکانات و خدمات مورد نیاز مردم مربوط به حوزه‌های ورزش، آب و فاضلاب و … است که باید دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این خصوص به وظایف خود عمل کنند؛ در حال حاضر برای کمک به جوانان این منطقه به دنبال آن هستیم که کارهای نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

وی در پایان گفت : اشتغال‌زایی از همین مراکز فنی و حرفه‌ای شروع می‌شود چرا که در گذشته به ‌طور مثال بر اساس سیاست‌های وزارت نفت، این وزارتخانه به‌ طور مستقل نسبت به آموزش نیروهای موردنیاز خود اقدام می‌کرد و آموزش ‌های لازم را ارائه می‌داد اما امروز جذب نیروی کار از سوی پیمانکاران انجام می‌شود، به همین دلیل نیز به مراکز فنی و حرفه‌ای نظیر این مرکز برای آموزش جوانان و تربیت نیروی انسانی نیاز است.

لازم به ذکر است این مرکز در زمینی به مساحت چهار هزار و ۷۷۷ مترمربع با زیر بنای برابر با هزار و ۷۰۲ مترمربع و اعتبار ۱۶ میلیارد و ۹۶۴ میلیون ریال احداث و تجهیز شده است. همچنین در حال حاضر حرفه‌های تعمیرکار اتومبیل‌های CNG، برقکار خودرو، سرویس و نگهداری خودرو، برق صنعتی درجه ۲، برق ساختمان، PLC، تأسیسات برودتی، تعمیر و نصب کولرهای اسپیلت و جوشکاری بر روی ورق‌های فولادی با گاز محافظ در این مرکز راه‌ اندازی شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *