مدیر بحران شهرداری اهواز به دلایل نامعلوم استعفا داد

۲۰۱۷۰۲۰۴_۱۵۴۴۵۴-e1486211428540خورنا | احمدرضارستمی: دکتر سامان فرامرزی مدیریت بحران شهرداری اهواز صبح روز شنبه ۹۵/۱۱/۱۶ به دلایلی نامعلوم که در مورد آن صحبتی به میان نیاورد از سمت خود با تقدیم نامه ای به شهردار اهواز سیدخلف موسوی استعفا داد .
گفتنی است٬ در این زمینه گمانه زنی ها و احتمالاتی مطرح میباشد ولی باید منتظر ماند تا علل و عوامل استعفای این مدیر جوان شهرداری اهواز مشخص شود.

درمتن استعفای سامان فرامرزی آمده است:

جناب آقای موسوی…….ریاست محترم شورای بحران شهر اهواز و ریاست محترم کارگروه خدمات و پشتیبانی پدافند غیرعامل استان

باسلام

احتراما ٬ به استحضار می رساند با توجه به برخی مسائل٬ ادامه فعالیت اینجانب در سمت مدیر بحران و پدافند غیرعامل مقدور نمی باشد.لذا با توجه به اهمیت موضوع مدیریت بحران و نقش بسزای آن در حفاظت از جان و مال شهروندان ٬ خواهشمند است نسبت به انتصاب شخص دیگری در این سمت دستورات لازم را مبذول بفرمایید.

از جمله اقدامات مهم اینجانب در حدود چهار سال تصدی این جایگاه٬ ایجاد بانک های اطلاعاتی آب های سطحی و بحران٬ عضویت شهر اهواز در کمپین شهرهای تاب آور جهان (unisdr)٬ جامعه ایمن و رعایت اصول ۱۰گانه و چارچوب های آن ٬ بسترسازی ساختار فرماندهی بحران در سطح شهر اهواز٬ برگزاری مانورهای متعدد٬ شرکت در همایش ها و نشست های مرتبط و الگوبرداری از اقدامات شهرهای پیشرفته تر می باشد.

همانگونه که مطلع می باشید مهمترین عامل در مدیریت بحران و کاهش آسیب پذیری٬ آموزش شهروندی و جذب مشارکت اجتماعی در زمان عادی جهت بکارگیری آن در شرایط اظطرار و بحران می باشد.علاوه بر آن تعریف ردیف های بودجه ای٬ تشکیل ساختاری هوشمند و به روز با بهره مندی از امکانات مدرن٬ می تواند در کنار مشارکت شهروندی٬ در کاهش آسیب پذیری و افزایش توانمندی کمک شایانی نماید.

در این میان می توان با ارزیابی چندگانه خطرات و تدوین مقررات لازم گام های مطلوبی در این زمینه برداشت که اینجانب تا حدودی در این مسیر حرکت نمودم. انشااله با اجرایی نمودن استراتژی های مدون شده در برنامه ۵ ساله دوم توسعه و عمران شهرداری اهواز و ایجاد ساختار سازمان مدیریت بحران بتوان این مهم را به جایگاه مطلوبی رساند.