وزیر کار در سفر به دزفول یک واحد تولید خوراک دام را افتتاح کرد

خورنا – علی ربیعی که چهارشنبه شب برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح به مناسبت دهه مبارک فجر وارد استان خوزستان شده صبح روز پنجشنبه کلنگ ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک را به زمین زد و استخر کارگران این شهر را افتتاح کرد.
وی همچنین به همراه جمعی از معاونان این وزارتخانه عصر پنجشنبه کارخانه تولید خوراک دام در منطقه ماهور برنجی دزفول را افتتاح کرد.
این واحد تولیدی با ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال انواع خوراک دام بر پایه علوفه را تولید می کند.
برای راه اندازی این واحد تولید خوراک دام ۳۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شده است.
ظرفیت اشتغال ایجاد شده از سوی این واحد تولیدی ۲۰ نفر می باشد.
همچنین با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی عملیات اجرایی احداث واحد ذرت پوست گیری شده با ظرفیت ۱۵ هزار تن در سال در شرکت دشت لاله نصر دزفول آغاز شد.
این واحد با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۴۵ نفر توسط بخش خصوصی ساخته می شود.
علی ربیعی همچنین در بازدید از یک واحد تولید و پرورش ماهیان خاویاری در دزفول از نزدیک در جریان ظرفیت های این شهرستان در زمینه شیلات قرار گرفت.
معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول در حاشیه بازدید وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از این واحد پرورش ماهیان خاویاری با تشریح ظرفیت های این شهرستان در بخش کشاورزی و شیلات گفت: دزفول با تولید سه میلیون تن انواع محصولات ظرفیت بسیار بالایی در بخش کشاورزی دارد.
حبیب اله آصفی مهمترین مشکل در بخش کشاورزی شمال خوزستان را با بیش از پنج میلیون تن تولید و ۱۲۰ نوع محصول مختلف را مشکل صادرات برشمرد و افزود:مهمترین راهکار برای توسعه صادرات شمال خوزستان صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول می باشد.
وی افزود:با صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول با توجه به استقبال کشورهای منطقه از محصولات با کیفیت شمال خوزستان امکان صادرات انواع محصولات کشاورزی فراهم می شود.
فرماندار دزفول گفت: فرودگاه دزفول زیر ساخت و ظرفیت لازم برای صدور مجوز مرز هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی و شیلات را دارد.
سالانه سه میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می شود.
امکان کشت و تولید ۱۲۰ محصول کشاورزی در دزفول وجود دارد.
ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *