نماینده مردم دزفول:سازمان محیط زیست وظایف خود را در قبال حفظ تالاب‌ها انجام نداده است

خورنا –

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت تالاب‌ها به درستی انجام نمی‌شود. در سراسر کشور اساسا حفظ تالاب‌ها به عهده دستگاه خاصی نیست مگر سازمان محیط زیست که سازمان محیط زیست وظایف خود را در قبال حفظ تالاب‌ها انجام نداده است.

عباس پاپی زاده اظهارداشت: برنامه ۶ توسعه موارد متعددی برای مقابله با ریزگردها و اثرات آن درنظر گرفته است.

وی با بیان اینکه بودجه مقابله با ریزگردها را در برنامه سالانه تعیین می‌شود، افزود: برنامه ۵ توسعه برنامه‌ای برای مقابله با ریزگردها تعیین نکرده بود اما امسال دولت احیای تالاب‌ها، حفظ حق‌آبه زیست محیطی و مقابله با ریزگردها را در برنامه ۶ توسعه پیش‌بینی کرده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تالا‌ب‌های خوزستان در شرایط بحرانی هستند، گفت: تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد تالاب هورالعظیم فعال است و مابقی آن خشک شده و قابلیت کاربری خود را در حوزه تالابی از دست داده است. تالاب شادگان و دیگر تالاب‌های پراکنده وضعیت مشابهی به تالاب هورالعظیم دارند.

وی درمورد احیای دوباره تالاب‌ها عنوان کرد: مدیریت و کارآمدی تالاب‌ها باید حفظ شود به طور مثال در بسیاری از تالاب‌ها دست‌اندازی افراد سودجو و همچنین استفاده‎‌های دولت مانند فعالیت وزارت نفت در تالاب‌ها برای حفاری و استخراج نفت سبب تغییرات بنیادی در تالاب‌ها شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *