در همایش زاموشچ لهستان؛ تفاهم نامه سرمایه گذاری احداث نیروگاههای تجدید پذیر امضاء و مبادله گردید

pic۲۰۱۷۰۱۲۶۰۴۳۷۰۰خورنا | احمدرضارستمی: دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در همایش اقتصادی زاموشچ لهستان که در آن روسای صنایع و تجار شهر زاموشچ و اطراف آن حضور داشتند شرکت نمود
و در این همایش دکتر شریعتی ضمن معرفی توانمندیها و ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در استان خوزستان ٬ میراث فرهنگی و تاریخی خوزستان را نیز تشریح کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه خوزستان به لحاظ انسان دوستی میزبان لهستان در جنگ دوم جهانی بوده است اظهار کرد: خوزستان در جنگ جهانی دوم میزبان نیروهای لهستانی بود .در شهراهواز مقبره ۱۰۰ تن از اتباع لهستانی را داریم ‌و ما بمنظور احترام به ملت لهستان در صدد بازسازی محل مدفن اتباع لهستانی در شهر اهواز هستیم.

سپس دکتر شریعتی ضمن اشاره به نقش مهم احیاء و تقویت روابط فرهنگی و تاریخی بین ایران و لهستان در توسعه روابط تجاری بین بخش های خصوصی هر دو کشور گفت: با احیا و تقویت روابط فرهنگی ٬ روابط تجاری بین دو کشور نیز بیشتر می شود .

وی ضمن دعوت از سرمایه گذاران و تجار لهستانی برای سرمایه گذاری در خوزستان افزود: شرایط و زمینه های هرگونه سرمایه گذاری در این استان عزیز و پهناور آماده و مهیاست.

گفتنی است در پایان این همایش٬ نشست صاحبان صنایع و تجار شهر زاموش لهستان با هیات اقتصادی خوزستان در میزگردهای تخصصی حمل و نقل و راه ، کشاورزی ، آب و برق٬ صنعت ومعدن و پتروشیمی صورت پذیرفت که در پایان تفاهم نامه سرمایه گذاری احداث نیروگاههای تجدید پذیر با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات بین مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان و شرکت “انرژیا سووالسای” لهستان با حضور استاندار خوزستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران امضا و مبادله گردید .

شایان ذکر است شرکت برق منطقه ای خوزستان، استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را تحت پوشش دارد و بناست شرکت لهستانی چندین سایت نیروگاه خورشیدی بادی و زباله سوز را در این دو استان احداث و راه اندازی کند .

لازم به توضیح است که شهر زاموسچ در جنوب استان لوبلین و ۲۵۰ کیلومتری شهر ورشو پایتخت لهستان واقع شده است .