مدیرعامل کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان در نشست با خبرنگاران: تعهد می دهم هیچ نیرویی از مسیری غیر از مسیر آزمون استخدامی استخدام نمی شود/کارنامه آزمون نیروهای استخدام شده را در رسانه ها منتشر می کنیم/باید زمینه را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کنیم

میثاق حاجتی / خورنا: حسینی تاکید کرد:به تمام مردم تعهد می دهم که هیچ نیرویی از مسیری غیر از مسیر آزمون استخدامی در این کارخانه جذب نخواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از سایت آسماری,سید عباس حسینی مدیرعامل شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان(کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان) روز گذشته در نشستی با جمعی از خبرنگاران مسجدسلیمان به تشریح روند استخدام و جذب نیرو در این کارخانه پرداخت.

سید عباس حسینی در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از میزان پیشرفت پروژه کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان گفت:این شرکت در دی ماه ۱۳۹۳ کار خود را  در مسجدسلیمان آغاز کرد و هم اکنون در مدت زمان دو سال به مرحله بهره برداری رسیده است که این موفقیت حاصل تلاش تیمی  مجموعه و حمایت مسئولین شهرستان و استان بوده است.

وی افزود: حمایت های مسئولین بنیاد مستضعفان باعث شد این پروژه زودتر از زمانی که تصور می شد به مرحله افتتاح برسد و همت والای مهندس سعیدی کیا مدیرعامل بنیاد مستضعفان  که این پروژه را بدون وام بانکی و تنها با منابع مالی مستقیم از بنیاد مستضعفان(۲۰۰میلیارد تومان) به مرحله بهره برداری رساند نقش مهمی داشته است.

وی ادامه داد:یکی دیگر از عوامل به ثمر رسیدن این پروژه بکارگیری نیروی بومی و استفاده از پیمانکاران منطقه بوده است و امروز ما با افتخار می گوئیم که حتی یک شکایت خصوصی هم از مردم منطقه نداریم و این پروژه حاصل زحمات فرزندان همین منطقه است.

حسینی با اشاره به کمبودهای زیرساختی در منطقه زیلایی گفت:کارخانه آلومینیوم پایان بهمن ماه آماده افتتاح خواهد بود اما تامین زیرساخت های مورد نیاز فعالیت کارخانه از جمله برق و گاز حدود ۳ ماه دیگر زمان نیاز دارد و به همین دلیل نمی توانیم کارخانه را با تمام ظرفیت وارد مسیر تولید نمائیم که امیدواریم با حمایت های مسئولین شهرستان و استان در روند تامین این زیرساخت ها تسریع شود.

وی در رابطه با اجرای فاز دوم آلومینیوم مسجدسلیمان عنوان داشت:در حال حاضر قرارداد  فاز دوم با شرکت اروپائی منعقد شده و زمین مورد نیاز احداث فاز دوم هم مهیا می باشد و فاز دوم آلومینیوم مسجدسلیمان حدود۱۴ درصد پیشرفت کار داشته است.

 

سید عباس حسینی مدیرعامل کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان در رابطه با روند استخدام نیرو در فاز اول کارخانه تصریح کرد:تفکری بین مردم ایجاد شده که مشکل اشتغال مسجدسلیمان قراراست با کارخانه آلومینیوم رفع شود در حالی که بارها در این رابطه توضیح داده ام و باز هم می گویم که اشتغال زایی مستقیم کارخانه نهایتا ۲۰۰ نفر خواهد بود و از ابتدا هم قرار نبود معضل بیکاری مسجدسلیمان با اشتغال مستقیم کارخانه رفع شود اما آنچه که مهم است و برای رفع مشکل اشتغال مسجدسلیمان باید به آن توجه شود فراهم کردن شرایط برای ایجاد صنایع پائین دستی آلومینیوم در منطقه است.

وی ادامه داد:با افتتاح آلومینیوم مسجدسلیمان ۶۹صنعت پائین دستی می توانند در منطقه فعالیت کنند که این صنایع را شناسایی و طرح توجیهی آنها تهیه شده است و در ماه جاری همایشی با حضور سرمایه گذاران داخلی و بین المللی بمنظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنایع پائین دستی آلومینیوم مسجدسلیمان برگزار خواهیم کرد.

سیدعباس حسینی اظهار داشت:ما به تمام وظایف خودمان عمل کرده ایم اما برای جذب سرمایه گذار باید شهرک صنعتی برای فعالیت صنایع با امکانات زیرساختی مورد نیاز در منطقه ایجاد شود.

مدیرعامل کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان خاطرنشان ساخت:برای جذب عادلانه نیروهای مورد نیاز فاز اول و جلب اعتماد عمومی, آزمون استخدامی را توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار کردیم که ۲۵۱۷ نفر در ۹۹ رشته تحصیلی مورد نیاز در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود:طراحی سوالات آزمون استخدامی بر عهده سازمان سنجش بود و تنها نقش ما در آزمون این بود که فقط مهارت های مورد نیاز نیرو ها را به سازمان سنجش اعلام کردیم.

حسینی عنوان داشت: تعداد ۱۵۰ نفر در  فاز اول کارخانه مشغول کار خواهند شد اما بکارگیری این تعداد منوط به راه اندازی کامل فاز اول است.با توجه به اینکه برق مورد نیاز کارخانه بطور کامل تامین نشده و نمی توانیم خط تولید را با تمام ظرفیت فعال کنیم بکارگیری نیروها در چند مرحله و تا فعال شدن تمام بخش های کارخانه انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد:به تمام مردم تعهد می دهم که هیچ نیرویی از مسیری غیر از مسیر آزمون استخدامی در این کارخانه جذب نخواهد شد .

وی اظهار داشت:برای تنویر افکار عمومی  حاضریم پس از جذب نیروها کارنامه آزمون استخدامی آنها را در رسانه ها منتشر کنیم و در صورتی که داوطلبی رتبه ای بالاتر از افراد استخدام شده کسب کرده باشد تعهد می دهیم که وی را استخدام کنیم.

سید عباس حسینی تاکید کرد:کلیه نیروهای مورد نیاز در فاز اول از طریق آزمون استخدامی و بترتیب رتبه ای که در آزمون کسب کرده اند جذب خواهند شد.

وی یادآور شد: ۱۰۰نفر اولیه ای که در فاز اول کارخانه استخدام می شوند به تفکیک رشته عبارتند از  ۲۸ نفر در رشته مکانیک ,۲۵نفر رشته برق,۳۳نفر رشته متالوژی,۳نفر حسابداری, ۳ نفرکامپیوتر,۳ نفر رشته مدیریت,۲ نفر ایمنی,۱ نفر رشته عمران,۲ نفر رشته صنایع  و ۵۰ نفر دیگر هم پس از تامین زیرساخت ها و فعال شدن تمامی بخش های کارخانه از رشته های مکانیک,برق و متالوژی جذب خواهند شد.

 

وی بار دیگر ضمن تاکید بر لزوم تامین زیرساخت ها گفت:مسئولین شهرستان باید بتوانند با تامین زیرساخت ها در منطقه زمینه را برای فعالیت سرمایه گذاران فراهم کنند.

حسینی گفت:بنیاد مستضعفان آمادگی دارد تا تسهیلات بانکی با شرایط مطلوب را در اختیار سرمایه گذاران صنایع پائین دستی آلومینیوم قرار دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *