دستگیری سارقان اشیاء عتیقه در رامهرمز

فرشیدفرجی-خورنادادستان رامهرمز از دستگیری سارقان اشیاء عتیقه در رامهرمزخبرداد.

به گزارش خورناعلی‌رضا قاسمی نژاد  در گفت‌وگو با خبرنگار رامپرس در رامهرمز اظهار کرد: طی چند روز گذشته سه متهم که پس از حفاری قصد سرقت میراث فرهنگی را داشتند توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش‌های واصله سه نفر در یک‌منزل شخصی در حال حفاری برای سرقت میراث فرهنگی بودند که با دستور دادستانی دستگیر و تحقیقات از این افراد در شعبه بازپرسی در حال انجام است.

دادستان رامهرمز تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید یکی از معضلات شهر رامهرمز با توجه به قدمت این شهرستان و وجود میراث گران‌بهای فرهنگی، حفاری برای یافتن اشیاء عتیقه است که متأسفانه پس از حفاری این اشیاء به قیمت‌های ناچیز در بازار سیاه فروخته می‌شوند.

وی افزود: مطابق قوانین کیفری هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع و جرم است، هرچند منتهی به کشف و یا به دست آوردن اشیاء عتیقه نیز نشود.

قاسمی‌نژاد در پایان به افرادی که حرفه خود را حفاری برای به دست آوردن و فروش اشیاء عتیقه قرار داده‌اند هشدار داد و گفت: طبق قانون با این‌گونه افراد برخورد خواهیم کرد و افرادی که به‌ویژه در محوطه‌های تاریخی و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی مرتکب چنین خلافی شوند به حداکثر مجازات محکوم خواهند شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *