خبرهای خوش برای کارکنان پتروشیمی فارابی

خورنا -مدیرعامل پتروشیمی فارابی در این نشست صمیمانه بیان داشت: از روز نخست تصمیم گرفتیم مشکلات را با کمک یکدیگر حل نمائیم و در این راه همگام با یکدیگر حرکت کنیم.

سیدابراهیم سقایی فومنی، در این نشست، گفت: در ابتدای حضورمان در پتروشیمی فارابی با نخستین موضوعی که مواجه شدیم، مباحثی در خصوص پرداخت ها به کارکنان بود، که در  نخستین گام، از همین ماه بر اساس قوانین منطقه ویژه اقتصادی، عمل خواهد شد.

سقایی در ادامه افزود: این روش برای همه کارکنانی که با شرکت قرارداد دارند اعمال خواهد شد و در خصوص نیروهای پیمانکاری نیز این مبلغ به صورت ماهانه  به حساب آنان شارژ خواهد شد و تلاش می شود تا این مبلغ به حق و حقوق قانونی آنها تبدیل شود و خوشبختانه امروز این مهم محقق شده است.

** واحد تولید، خط مقدم مجموعه فارابی است

عضو هیات مدیره پتروشیمی فارابی در ادامه با تقدیر از واحد تولید و خط مقدم نامیدن این واحد، بیان داشت: بسیار دردآور بود زمانی که می شنیدیم کارکنان و زحمت کشان خط مقدم مجموعه فارابی به فکر انتقال به دیگر واحدها بودند. از این رو؛ دست کلیه کارکنان و زحمت کشان این واحد را به گرمی می فشاریم و تاکید می کنیم باید تلاش شود تا همه جذابیت ها به خط مقدم ما برسد.

مدیرعامل پتروشیمی فارابی افزود: علیرغم همه مشکلات موجود تامین نقدینگی، بر اساس جداول مشخص به زودی مبلغ قابل توجهی در اختیار مدیریت واحدها  قرار خواهد گرفت و اولویت نیز با واحد های تولید و مهندسی است.

وی در ادامه اظهار داشت: جلسه آینده ما با حضور همه نمایندگان و سرپرستان برگزار خواهد شد و انتظار داریم که رهبری، هماهنگی و انسجام موجود حفظ شود تا بتوانیم وضعیت را به آنچه کارکنان زحمتکش پتروشیمی فارابی شایسته آن هستند برسانیم و باید در راستای افزایش روحیه کارکنان، همه تلاش کنیم.

** ثبت رکوردی تاریخی توسط کارکنان پتروشیمی فارابی

سقایی در بین جمع کثیری از کاکنان مجتمع با اشاره به ثبت رکورد تاریخی پتروشیمی فارابی در تولید PAF افزود: امروز پتروشیمی فارابی نقش تعیین کننده ای در بازارهای داخلی و خارجی دارد و این فارابی است که قیمت PA و DOP در بازار را تعیین می کند.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی فارابی؛ در هفته گذشته رکورد تولید محصول PA توسط پتروشیمی فارابی شکسته شد و این پتروشیمی برای نخستین بار در طول ۴ دهه گذشته به دست متخصصین و نیروهای باتجربه خود موفق به تولید روزانه ۷۷ تن از این محصول مهم شد.

** واگذاری پتروشیمی فارابی به پتروشیمی امیرکبیر تنها با رعایت حقوق کارکنان

سقایی با اشاره به بحث واگذاری پتروشیمی فارابی به مجموعه امیرکبیر، بیان داشت: هدف، هدف خوبی است و این واگذاری مصوب هم شده است و ما نیز نظر خود را اعلام داشته ایم؛ زمانی با واگذاری فارابی موافقت می کنیم که بهمراه تجهیزات و املاک و اراضی همه نیروهای مجموعه فارابی هم حفظ شوند و اگر بنا باشد حقی ناحق شود می ایستیم، فریاد می زنیم و دفاع خواهیم کرد.

** دست آورد فارابی از  نمایشگاه عرب پلاست در کشور امارات

سقایی اذعان داشت: برای نخستین بار پتروشیمی فارابی در یک نمایشگاه خارجی حضور یافت که جا دارد از واحد بازرگانی بخاطر تلاش هایشان تقدیر کنیم.

وی افزود: غرفه این شرکت با استقبال بی‌نظیری مواجه گردید، به‌طوری‌که فارابی پذیرای بیش از ۵۰ خریدار از کشورهای هند، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، ترکیه، کره، مصر، یونان، امارات و … بوده که به‌صورت مستقیم با مدیرعامل و مدیر بازرگانی این شرکت مذاکره نموده‌اند و درپایان با سیاست های ترسیم شده توانستیم بیش از یک میلیارد ریال سودآوری از این حضور داشته باشیم.

** تسویه بدهی مربوط به سنوات گذشته تا قبل از پایان سال/ انتقالی به پالایشگاه خلیج فارس بندر عباس اجباری نیست

عضو هیات مدیره و مدیرعامل پتروشیمی فارابی اظهار داشت: در ابتدای حضورمان در پتروشیمی فارابی متوجه بدهی ۹۰ میلیارد ریالی این شرکت به پتروشیمی بوعلی شدیم که تا کنون موفق به پرداخت بیش از ۷۰ میلیارد ریال از این بدهی شدیم و تا قبل از پایان سال ۹۵، بدهی ۹۰ میلیارد ریالی را به صورت کامل تسویه خواهیم کرد.

سقایی که در بین کارکنان مجتمع پتروشیمی فارابی سخن می گفت، اضافه کرد: مجموعه ای با نام ستاره خلیج فارس در حال راه اندازی است که یکی از شرکت های کلان نفتی محسوب می شود و مجموعه تاپیکو یکی از سهامداران و سرمایه گذاران این پالایشگاه بوده، اکنون این پالایشگاه نیاز به حدود ۹۰۰ نفر نیروی متخصص دارد که از شرکت های مجموعه تاپیکو هر شخصی نیاز به انتقالی داشته باشد می تواند درخواست انتقالی دهد و هیچ اجباری برای رفتن کارکنان وجود ندارد.

** استخدام ها تنها مختص بومی ها/ فرزندان کارکنان در اولویت

مدیرعامل پتروشیمی فارابی در پایان تاکید داشت: استخدام های جدید تنها باید از بین بومی های منطقه باشد و حتی اجازه نخواهیم داد یک نفر نیروی غیربومی جذب شود و قطعا در این بین، فرزندان کارکنان فارابی در اولویت خواهند بود و اگر نیاز به نیروی کار حتی برای یک روز هم باشد، پیمانکاران موظفند از بین فرزندان کارکنان و جوانان بومی، نیروی کار خود را تامین کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مراد قاسمی بابااحمدی (حموله) با درود و سپاس خدا را شاکر و شکر گذار هستیم که آقای دکتر سقایی مدیر عامل محترم با انجام کارهای بزرگی آنهم با دست خالی و فقط با درایت و هوشمندی و تدبیر و تجربه بالا در طی همین مدت کوتاه نور امید و نشاط و انگیزه وافری در بین پرسنل ایجاد نمودند این لطفی بوده که خداوند در حق پرسنل و خانواده گرامی فارابی داشته است