بازدید استاندار خوزستان از سه منطقه کوی مشعلی، سیاحی و مندلی اهواز / دکتر شریعتی: امنیت، آموزش و سلامت سه مسئله ای است که وظیفه اصلی حاکمیت است

خورنا | احمدرضارستمی: دکتر شریعتی استاندار خوزستان شامگاه جمعه به همراه جمعی از مسئولان از جمله شهردار اهواز، مدیر عامل های شرکت آب و فاضلاب و شرکت توزیع برق اهواز و نیز فرمانده انتظامی اهواز از سه منطقه محروم کوی مشعلی، کوی سیاحی و کوی مندلی اهواز بازدیدی برای رسیدگی به مشکلات آنها به عمل آورد و ضمن بررسی وضعیت این قسمت ها با ساکنین این مناطق نیز گفت‌ و گو کرد.

در این بازدید مطالباتی که ساکنین هر سه منطقه اهواز بر روی آن تاکید داشتند شامل نبود آب بهداشتی سالم ٬ وضعیت بهداشتی این مناطق از لحاظ عدم مدیریت صحیح شهرداری در جمع آوری زباله ها و وضعیت نابسامان فاضلاب این مناطق بود .

در اینروز کوی مشعلی با بیش از ۴۰۰ خانواری که در آن ساکن هستند اولین منطقه ای بود که مورد بازدید استاندار خوزستان قرار گرفته شد که مردم این منطقه مشکل اصلی خود را نبود برق و امکانات بهداشتی عمومی در محل عنوان کردند و دکتر شریعتی نیز دستورات لازم را برای پیگیری و رفع این مشکلات به مسئولین ذی ربط همراه صادر کرد .

پس از آن دکتر شریعتی از منطقه کوی سیاحی بازدید کرد که بسیاری از مردم از نبود امنیت، درگیری های مسلحانه٬ فقدان مرکز فوریت های پزشکی ٬۱۱۵ آسفالت نامناسب ٬ ایجاد بیماری به خاطر دفع غیربهداشتی فاضلاب و نبود کار برای جوانان این منطقه گلایه کردند.

استاندار خوزستان در پایان این بازدید در حسینیه کوی سیاحی در جمع مردم این منطقه گفت: ما به عنوان مسئولین و خادمان شما در استان یک سری برنامه های دراز مدت مانند برنامه ریزی برای تولید و اشتغال بیشتر و یکسری اهداف میان مدت مانند آماده سازی زیر ساخت‌ها برای سرمایه‌گذارها داریم و همچنین یک سری از کارهای خدماتی است که جزء وظایف اصلی ما میباشد و ما همه موظف به انجام آن هستیم .

وی در ادامه افزود: وظیفه دولت ایجاد کارخانه و اشتغال نیست بلکه وظیفه دولت آماده سازی بسترها است تا سرمایه گذار با استفاده از این بسترها اشتغال ایجاد کند.

دکتر شریعتی ادامه داد: تأمین امنیت، فراهم کردن سلامت و فضای آموزشی برای مردم از وظایف حاکمیت و دولت است که این وظایف به هیچ کسی قابل تفویض نیست. وظیفه ماست که برای شما امنیت و سلامت ایجاد کنیم که سلامت یکی از مسائل ش آب شرب سالم و ساماندهی فاضلاب است .

وی در ادامه ضمن اشاره به وظیفه آموزش به عنوان یکی دیگر از وظایف حاکمیت گفت : ما باید شرایط آموزش دانش آموزان و فرزندان مان را به عنوان یک وظیفه مهم در نظر بگیریم که در آن صورت با برنامه ریزی های ما به عنوان دولت میتوان بستری برای امنیت هر چه بیشتر در جامعه و ورود سرمایه گذار برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار خانواده ها فراهم کرد .

استاندار خوزستان با تاکید بر توجه به مسئله امنیت و بهداشت کوی سیاحی به عنوان یکی از دغدغه اصلی مردم کوی سیاحی گفت: در حال حاضر کوی سیاحی اهواز با مشکل نبود سیستم دفع فاضلاب سالم و بهداشتی مواجه است و آب شرب یکی از نیازهای آن است که باید هر چه سریع تر اقدام لازم در این زمینه انجام شود زیرا وقتی مشاهده می‌شود مردم منطقه‌ای آب شرب سالم ندارند مسئولان باید به خودشان بیایند و فکری برای اصلاح وضع بکنند و اگر کسی گفت ما با مشکل نبود بهداشت و سلامتی رو به رو هستیم پاسخی برای آن داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در استان تصریح کرد: در روزهای ابتدایی که وارد استانداری شدم توافقی با آموزش و پروش انجام دادیم که در مناطق حاشیه ای اهواز ٬ کارون و حمیدیه ۲۸ مدرسه ساخته شود که ۵۰ درصد استانداری هزینه ساخت این مدارس را تقبل کند و مابقی را آموزش پرورش تامین کند که اینک این پروژه ها در حال ساخت میباشند .

سپس استاندار خوزستان گفت : امنیت ٬ آموزش و سلامت سه مسئله ای است که وظیفه اصلی حاکمیت است و انشالله با توجه به این مهم طرح فاضلاب سه منطقه مندلی، سیاحی و سلیم آباد آماده شده است و به زودی به پیمانکار سپرده و وارد فاز عملیاتی می‌شود و همچنین برای آب شرب منطقه سیاحی نیز باید ابتدا بررسی های لازم صورت بگیرد و براساس بررسیهای کارشناسی راه حلی برای حل مشکل مردم اندیشیده شود و در مورد بهداشت منطقه هم با دکتر سلمان زاده معاونت بهداشتی استان هم گفتگوهایی برای ساماندهی آن صورت میدهیم .

دکتر شریعتی ضمن بیان این مطلب که با همکاری شهرداری یک زمین چمن مصنوعی هم در این منطقه احداث میشود اذعان کرد : در صورتی که زمینی برای احداث یک مجتمع فنی و حرفه ای در منطقه سیاحی در اختیار اداره کل فنی و حرفه ای قرار بگیرد استانداری هزینه های ساخت آن را متقبل میشود تا جوانان این منطقه مهارت های فنی و مهارتی را برای اشتغال در آینده کسب کنند.
استاندار خوزستان در پایان ضمن اشاره به پروژه های نفتی که در دو سال آینده در غرب کارون راه اندازی میشوند و به بیش از ۲۵ تا ۳۰ هزار نیرو انسانی برای کار در این پروژه ها نیاز است گفت: رییس جمهور به وزیر نفت دستور داده که اولویت اصلی جذب نیرو در این پروژه ها مردم بومی این مناطق است و این چون دستور ریاست جمهوری است تمام ما و مسئولین نفتی موظف به رعایت آن هستیم .

لازم به ذکر است این چندمین بازدید از سری بازدیدهای استاندار خوزستان در سرکشی به مناطق محروم استان و اهواز برای ساماندهی وضعیت رفاهی این مناطق است که بعد از بازدید هفته گذشته از منطقه غیزانیه اهواز صورت پذیرفت .