در جلسه شورای فنی استان خوزستان/ رئیس سازمان برنامه و بودجه استان: هدف از بررسی مشکلات خدمات شهری پیداکردن مقصر نیست بلکه هدف سامان دهی وضع موجود است/ معاونت عمرانی استانداری: دیگر به عنوان دستگاه اجرایی معاونت عمرانی پروژه‌ای را برای اجرا نمی‌پذیرد فقط نظارت میکند

خورنا | احمدرضارستمی: دومین نشست شورای فنی استان با حضور امید حاجتی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و فرامند هاشمی معاونت عمرانی و سایر اعضا و دست اندرکاران آن در محل سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد .

در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت : ۳۰ درصد جمعیت استان در کلانشهر اهواز ساکن است برای همین خدماتی که به مردم این کلانشهر ارایه می‌شود در سطح رضایت مندی عمومی بسیار تعیین کننده است و هدف از بررسی مشکلات خدمات شهری پیداکردن مقصر نیست بلکه هدف سامان دهی وضع موجود است.

وی افزود : خوزستان تنها استانی است که سه اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی دارد لذا توجه به خدمات شهری در سطح استان بسیار مهم است. و با توجه به اینکه کلانشهر اهواز ویترین استان است و متاسفانه نوع خدمات شهری که در آن ارایه می‌شود زیبنده استان نیست٬ از این به بعد باید موضوعات و خدمات هر منطقه در اهواز نیز در جلسات ویژه آن منطقه، مورد بررسی قرار ‌گیرد .

حاجتی در پایان گفت: مستندات همه مصوبات دستگاههای اجرایی باید پیش از مطرح شدن٬ در شورای فنی استان بررسی شود. تا براساس دستور استاندار همه شاخص‌هایی که بر کیفیت زیست و زندگی مردم خوزستان موثر است ارزیابی شود .

در ادامه جلسه فرامند هاشمی معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: معاونت عمرانی استانداری تصمیم دارد دیگر به عنوان دستگاه اجرایی پروژه‌ای را برای اجرا نپذیرد و فقط نظارت کند.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های معاونت عمرانی استانداری هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه است برای کنترل اعتبارهایی که در اختیار دستگاه‌ها اجرایی برای پروژه‌های عمرانی قرار می‌گیرد تا از هدر رفت آن‌ها جلوگیری شود.

معاون عمرانی استانداری ادامه داد: برنامه بعدی این معاونت حمایت و پشتیبانی از دستگاه های اجرایی است که در این راستا دو هفته به دستگاه های اجرای فرصت داده شده است تا نظراتشان را ارایه و به دبیر خانه ارسال کنند .

فرامند هاشمی ضمن مهم خواندن احیای کمیسیون حفاری به ویژه در اهواز گفت: این کمیسیون باید در همه شهرها با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر نیز تشکیل شود .

وی در پایان بیان داشت: در نشست‌های بعدی شورای فنی هر بار یک دستگاه‌ها اجرایی ارزیابی می‌شود و گروه‌های بازرسی کار آن‌ها را بررسی می‌کنند .

در طول برگزاری این نشست همچنین گزارش بازدید تیم نظارتی دفتر فنی از وضعیت پروژه‌های عمرانی، مباحث شهرسازی و خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک در شهرهای باوی، لالی، ماهشهر، دزفول، رامهرمز بررسی شد و پس از آن نیز پروژه‌های شهرداری کلانشهر اهواز و مشکلات خدمات شهری آن نظیر خط کشی نامناسب معابر، وضعیت نامناسب ایستگاههای‌ اتوبوس، نصب آگهی بر دیوار منازل، روکش‌ آسفالت بر موانع سرعتگاها، توجه نکردن به زیبایی سازه‌های شهری، سد معبرهای ایجاد شده توسط کارگاه‌های ساختمانی، تثبیت دست فروشان در محل‌های اشغال شده، وضعیت نامناسب فاضلاب ها ٬ مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای ساماندهی آن‌ها نیز ارایه شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *