توزیع شیر بین یک میلیون دانش آموز و معلم خوزستان

خورنا –مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز توزیع شیر بین یک میلیون دانش آموز و معلم از نیمه دوم دی ماه خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمد تقی زاده با اشاره به شرایط به وجود آمده در کل کشور برای طرح رایگان شیر توضیح داد: مشکلات اعتباری باعث شده بود که این طرح در سطح کشور با مشکل مواجه شود که با تلاش هایی که از طریق وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، توزیع شیر در مدارس به طور رایگان آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

تقی زاده در ادامه گفت: در حال حاضر همه مقاطع تحصیلی، مدارس شبانه روزی، مراکز دانش آموزان بی سرپرست به عنوان جامعه هدف تحت پوشش این طرح قرار دارند. با توجه به زمان باقی مانده از سال پیش بینی می شود که حدود ۳۰ نوبت شیر برای دانش آموزان در نظر گرفته شود.

وی ضمن تاکید بر نظارت بهداشت بر شیرهای توزیع شده گفت: شیری که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد  به دلیل شرایط آب و هوایی استریل ۲۰۰ گرمی با دو و نیم درصد چربی بوده که از طرف بهداشت و درمان، معاونت غذا و دارو نظارت خواهد شد.

وی در مورد شرکت های طرف قرارداد این طرح افزود: شرکت های تامین کننده شیر در استان، شرکت پاک وی شهرکرد، منابع لبنی اراک و شیر پگاه خوزستان هستند.البته بخش عمده شیر توسط شرکت پگاه خوزستان تامین می شود  و  تمام مراحل از تولید شیر تا ارسال و توزیع بین دانش آموزان بر عهده شرکت های طرف قرارداد است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • B آقا جان دروغ چرا. بچه های ما محصلن. دریغ از یک شیر.