در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان/ استاندار: شکایات حقوقی سازمانهای دولتی بر علیه همدیگر اصلا کار صحیحی نیست/ معاون سیاسی استاندار: باید همه مصوبات شورای آموزش و پروش عملیاتی شوند/ معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان: آموزش و پرورش استان نسبت به مبلغ تعیین شده بدهی از جانب شرکت برق منطقه‌ای اعتراض دارد

خورنا | احمدرضارستمی: جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار ، دکتر حسین زاده معاون سیاسی استانداری ٬ دکتر تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و جمعی از مدیران و مسئولین استانی درسالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد .

در این جلسه دکترغلامرضا شریعتی ضمن تاکید به لزوم برنامه ریزی جهت کاهش میزان حجم بدهی های شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: در گذشته که اعتبارات استانی بود قدرت مانور و همکاری بیشتری با شرکت برق داشتیم ولی امروزه چون اعتبارات ملی است کمتر می توانیم در این زمینه ورود کنیم .

ایشان افزود: شکایات حقوقی سازمانهای دولتی بر علیه همدیگر اصلا کار صحیحی نیست و آن هم وقتی که آموزش و پرورش باشد و به هیچ وجه ممکن نباید با آموزش و پرورش این برخورد شود همه افراد برای تحصیل فرزندان خود در حوزه شخصی بیشترین هزینه را در آموزش ‌و‌ پرورش می‌کنند، اما در حوزه اجتماع از کمک به آموزش‌ و‌ پرورش دریغ می‌کنیم .

استاندار خوزستان در ادامه ضمن تاکید بر امر مهم آموزش به عنوان رُکن اساسی در جامعه و لزوم تلاش بیشتر در آن گفت: آموزش‌ و‌ پرورش ما نباید با مشکلات قطعی برق مواجه باشد و باید برنامه‌ریزی شود تا با کاهش بدهی‌ها، شرکت توزیع برق نیز بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و با تعامل و همکاری بیشتر اصل موضوع آموزش و تعلیم و تربیت دچار خدشه نشود .

دکتر شریعتی اذعان کرد: تمامی فرزندان این استان مانند فرزندان خود ما هستند بنابراین و برای فراهم ساختن بهترین کیفیت های آموزشی باید از جانب همه دستگاههای اجرایی تلاش و هزینه صورت بگیرد و این مهم نباید حاشیه امنی برای مسئولان آموزش و پرورش ایجاد کند که تعهدات خود را نسبت به دیگر سازمان‌ها نادیده بگیرند اما در خصوص قطع برق یا آب مدارس نباید به دانش‌آموزان کوچک‌ترین استرسی وارد شود .

وی در پایان ضمن اشاره به خدمات آموزش‌ و‌ پرورش و شرکت توزیع برق در استان و لزوم رفع مشکلات ایجاد شده گفت: باید کمیته‌ ای متشکل از مدیر کل سازمان برنامه و بودجه، آموزش‌ و پرورش و مشاور استاندار در تجهیز منابع تشکیل شود تا پس از بررسی میزان بدهی آموزش‌ و پرورش به شرکت برق منطقه‌ای نسبت به پرداخت این بدهی ها پس از رسیدن توافق بین آنها اقدام شود .

در ادامه این جلسه دکتر علی حسین حسین زاده معاونت سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اعتقاد دارم که بسیاری از موضوعات مطرح شده در این شورا را همه اعضا می دانند، بنابراین باید وارد فاز اقدام و عمل شویم و باید همه مصوبات شورای آموزش پرورش که تاکنون در شورا به تصویب رسیده عملیاتی شوند .

وی افزود: امروزه همه از تأثیرات مثبت حرکات ورزشی بر آموزش و یا لزوم تقویت بهداشت و تغذیه در مدارس آگاه هستند و باید ما به دنبال کار و برنامه در کنار تحقق اهداف در این زمینه ها برویم .

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به لزوم بررسی اثر بخشی امور در همه زمینه ها خاطرنشان کرد: با حمایت استاندار شاهد بهبود شاخص های آموزش و پرورش خوزستان در سال آینده خواهیم بود و انشاالله این روند پیشرفتی سرعت بیشتری هم به خود بگیرد .

حسین زاده تصریح کرد: تیم جدید مستقر شده در استانداری یکی از وظایف اصلی خود را گفتمان سازی و مهمترین آن را فرهنگی و آموزشی می داند و ما برنامه داریم تا این گفتمان فرهنگی را به عنوان یک راهبرد در خوزستان نهادینه می کنیم.

.وی یادآورشد: مصوبه اختصاص اعتبارات لازم برای تجهیزات مدارس را در این جلسه می توان تصویب کرد و امیدوارم سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز حمایت لازم را در این خصوص داشته باشد .

سیروس خدادادی معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان در این جلسه اظهار کرد: سه جلسه با شرکت برق منطقه‌ای تشکیل شد اما صحبتی از اجرائیه علیه آموزش پرورش استان به میان نیامد پیش از این استاندار نیز تاکید کرد اجرائیه ادارات علیه همدیگر کار صحیحی نیست.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش چیزی حدود ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سازمان آب و برق بابت قانون بودجه سال‌های ۷۱ تا ۸۰ طلبکار است.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: قرار بر این است پس از مطالبه این مبلغ از سازمان آب و برق نسبت به پرداخت بدهی به شرکت برق منطقه‌ای اقدام شود .

خدادادی تصریح کرد: در گذشته شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با سازمان آب و برق این استان مشترک بود بنابراین این عملکرد بر علیه آموزش و پرورش خوزستان صحیح نیست.

وی اذعان کرد: با وجود همه این مسائل و مشکلات آموزش و پرورش استان نسبت به مبلغ تعیین شده بدهی از جانب شرکت برق منطقه‌ای اعتراض دارد.

مدیرکل آموزش پرورش خوزستان در این جلسه ضمن اشاره به اعتراض آموزش پرورش به ادعای مطالباتی شرکت توزیع برق منطقه ای استان گفت: آموزش و پرورش به ادعای شرکت توزیع برق منطقه‌ای خوزستان در زمینه مطالبات ۹ میلیاردی از آموزش پرورش معترض است و این شرکت نیز تاکنون سند و مدرکی در زمینه مطالبات خود به این سازمان ارائه نداده است .

وی در ادامه بیان داشت: شرکت توزیع برق منطقه‌ای با صدور اجرائیه نسبت به مطالبات خود برق آموزش و پرورش را خاموش کرده و اینکه اعلام کرده‌ ۹ میلیارد تومان اجرائیه داریم یعنی در آموزش و پرورش خوزستان را ببندیم و استانداری خوزستان در این مورد ۳ مرتبه با شرکت برق منطقه ای مکاتبه کرد اما هیچ توجهی به آن مکاتبات نشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *