شهرستان باغملک پتانسیل ایده آل برای نمایش کودک

خورنا – شهرستان باغملک پتانسیل ایده آل برای نمایش کودک

دکتر قطب‌الدین صادقی، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر ویژگی عمده تئاتر کودکان را به فعالیت درآوردن خرد و قوه تعقل آنان دانسته و چنین می‌گوید:”ویژگی درام برای کودکان و نوجوانان ارتباط با عقل تماشاگر و به فعالیت درآوردن خرد کودک است. جوهر فکری درام کودک را در یک کلام می‌توان حل مشکلات قهرمان به یاری عقل کودک دانست.” ایشان در ادامه سخن خود اظهار می‌کند: “مهمترین ویژگی تئاتر کودک و نوجوان تعلیم دادن نیست بلکه کشف کردن است”.
IMG11222986
این سخن مارک تواین، نویسنده نامدار کودکان و نوجوانان درباره ویژ‌گی و اهمیت تئاتر کودک حقیقتی انکار ناپذیر است که بسیاری از بزرگان عرصه هنر و ادبیات و حتی صاحب‌نظران مسائل تربیتی و روانشناسی کودکان و نوجوانان به آن واقف بوده و همواره مقوله تئاتر کودک را به عنوان عرصه‌ای جهت بروز و رشد استعدادها و خلاقیت‌های کودکان و … مورد توجه قرار داده‌اند.

برای تولید نمایش کودک ایده آل پتانسیل زیادی در سطح شهرستان و استان وجود دارد. نمایش عروسکی شهر شیطونک به کارگردانی محمد خزایی برای جشنواره نمایش کودک دزفول اماده می شود.

به گزارش ایمان رحیمی روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باغملک؛ پرورش فکر کودکان و نوجوانان با استفاده از هنر ایده آل نمایش کودک خوب، باعث فراگیری مهارت های اجتماعی کودکان در تعامل با یکدیگر می شود. رحیمی گفت: برای تولید نمایش ها و کار های خوب کودک پتاسیل های بالایی در سطح شهرستان و استان وجود دارد که میتوان با هدف گذاری و حمایت این استعدادها باعث شکوفایی هنرمندان در سطح کشور شوند.

وی افزود: فراهم کردن زمینه رشد خلاقیت و نوآوری و گسترش فعالیت های نمایشی در کانون را از جمله اهداف این اداره و انجمن نمایش شهرستان باغملک و استان می باشد. وی ادامه داد: نمایش عروسکی شهر شیطونک به کارگردانی محمد خزایی از هنرمندان خوب و فعال شهرستان باغملک و نویسندگی کورش نیک پیام در حال آماده سازی برای شرکت در جشنواره کودک دزفول می باشد. ایمان رحیمی در خصوص این نمایش گفت: نمایش شهر شیطونک با موضوع کودک به حمایت خانواده ها از فرزندان در تصمیم گیری ها اشاره می کند.
وی تصریح کرد: در این نمایش هنرمندانی چون زهرا خلیلی، مهتاب غریبی، لعیا زنگنه، علی پور باقری، میلاد ممبینی و محمدخزایی ایفای نقش می کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *