گلایه شهروندان دزفولی از کم فروشی و گرانی نان

خورنا -یک شهروندان دزفولی به خبرنگار اما گفت:پیش از این هر قرص نان(خمیر) پیتزا از سوی واحدهای باگت پز ششهزار ریال عرضه می شد اما این واحدها اخیرا قیمت هر عدد نان پیتزا را با یک هزار ریال افزایش به قیمت هفت هزار ریال می فروشند.
برخی شهروندان دزفولی نیز اظهار داشتند: بسیاری از واحدهای خانگی پز که در منازل و حاشیه خیابان اقدام به پخت نان می نمایند هر قرص نان را دو هزار و ۵۰۰ ریال و بعضا بیشتر به مردم عرضه می کنند و هیچ مسئولی نیز پیگیر گرانفروشی نان از سوی این واحدها که بعضا بدون مجوز فعالیت می کنند نیست.
یک مقام مسئول در دزفول که اصرار داشت نامی از وی برده نشود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یارانه برخی نانوایان آزادپز قطع شده گفت:در حالی که قبلا هر کیسه آرد ۴۰ کیلویی با قیمت یارانه ای ۳۶۰ هزار ریال به نانوایان آزاد پز فروخته می شد این قیمت به ۵۶۰ هزار ریال افزایش یافته است.
وی افزود:در نشست هایی که در این خصوص برگزار شد مقرر گردید به خاطر بهبود کیفیت نان ،قیمت نان واحدهای نانوایی آزادپز افزایش یابد که این افزایش قیمت در کل استان خوزستان اعمال شده است.
رئیس اتحادیه نانوایان دزفول نیز در این خصوص گفت:فقط یارانه آرد نانوایان نان بربری در دزفول قطع شده به همین دلیل وزن خمیر هر قرص نان کاهش یافته ولی افزایش قیمتی صورت نگرفته است.
عبدالرحمان غلام چربی افزود:تا پیش از این وزن خمیر یک قرص نان بربری کنجد دار ۶۰۰ گرم بود ولی با آزاد شدن قیمت آرد وزن آن به ۴۰۰ گرم کاهش یافت.
وی با اشاره به اینکه از یکماه پیش آرد یارانه ای واحدهای نانوایی بربری قطع شده است گفت:در حال حاضر قیمت هر قرص نان بربری بدون کنجد در دزفول ۹هزار ریال و نان بربری کنجد دار ۱۰ هزار ریال می باشد.
وی با تاکید بر اینکه قیمت نان(خمیر) پیتزا افزایش نیافته است افزود:هرگونه گرانفروشی نان(خمیر) پیتزا تخلف می باشد.
۲۲۲ واحد نانوایی از جمله هشت واحد پخت نان بربری در سطح شهرستان دزفول فعالیت دارند.