رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:رویکرد این سازمان پیشگیری فراکیفری است

خورنا -حجت الاسلام شکراله بهرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارما در دزفول و در حاشیه بازدید از دادسرای نظامی این شهرستان با بیان اینکه فعالیت ها در سایر سازمان ها و دستگاه ها با رویکرد پیشگیری کیفری بوده و در زمینه پیشگیری فراکیفری قدم های جدی برداشته نشده است افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح بیش از ۲۰ سال است که در قالب چهار برنامه پنج ساله در راستای پیشگیری فراکیفری وارد عمل شده است.
وی موفقیت کسب شده در کاهش جرائم در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را حاصل عمل به فرامین و تعالیم اسلام و اجرای برنامه های معنوی در راستای تعالی نیروها برشمرد و با بیان اینکه در زمینه تعالی نیروها بهترین تعالی علم ، دانش و پژوهش است گفت: در راستای تعالی نیروهای مسلح برنامه های آموزشی در زمینه دینی و معنوی ، فرهنگی و معارف به صورت پیوسته و برنامه ریزی شده در حال اجراست.
حجت الاسلام بهرامی افزود:سازمان قضایی نیروهای مسلح در زمینه تعالی و آموزش نیروهای این سازمان فراتر از سایر سازمان ها عمل کرده و در این زمینه پیشتاز است چرا که یکی از شاخص های پرداخت حق بهره وری در سازمان قضایی نیروهای مسلح ، آموزش کارکنان است.

**کاهش ۱۵ درصد ضرب و جرح در نیروهای مسلح
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین از کاهش ۱۵ درصدی ضرب و جرح در نیروهای مسلح در امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: در این مدت فرار از خدمت سربازی نیز ۲۲ درصد کاهش داشته است.
حجت الاسلام بهرامی کسب این موفقیت را حاصل اجرای برنامه ها و راهکاری موثر از سال ۱۳۷۷ تاکنون و در قالب چهار برنامه پنج ساله در سازمان قضایی نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: در بسیاری از جرائم دیگر در نیروهای مسلح نیز شاهد کاهش قابل توجه ای بوده ایم و امیدواریم با این رویکرد کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی جرائم در نیروهای مسلح کشور را شاهد باشیم.
وی یکی از برنامه های شاخص این سازمان را پیشگیری از وقوع جرم برشمرد و گفت:در این راستا تحقیقات گسترده ای در سازمان قضایی نیروهای مسلح انجام شده و در حال کاربردی شدن است.

** کمبود نیرو در سازمان قضایی نیروهای مسلح
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین با تائید کمبود نیرو در این سازمان گفت:با پیگیری انجام شده مجوز جذب تعدادی نیرو از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح اخذ شده و نیروهای جدید در حال گزینش و مراحل استخدامی هستند اما این سازمان همچنان با کمبود نیرو روبه رو است.
وی همچنین پس از بازدید از دادسرای نظامی دزفول اظهارکرد: در استان خوزستان و دزفول نیز سازمان قضایی نیروهای مسلح کمبود نیرو دارد و امیدواریم برای حل مشکل کمبود نیرو در این استان گام های مثبتی برداشته شود.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح برای شرکت در مجمع پیشگیری از وقوع جرم در اهواز روز یکشنبه وارد استان خوزستان ش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *