مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: ۷ هزار نفر با اجباری شدن پیش دبستانی در خوزستان مشغول به کار شدند

خورنا – مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: ۷ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در خوزستان با اجباری شدن پیش دبستانی مشغول به کار شدند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمد تقی زاده در اجلاس روسای آموزش و پرورش خوزستان گفت:دو نوع نگاه در آموزش و پرورش حاکم است، در نگاه اول اولویت با برنامه ریزی و تعریف شاخص ها و اولویت هاست و در نگاه دوم این باور وجود دارد که با انتصابات جدید تغییر افراد مشکلات آموزش و پرورش حل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با درست دانستن نگاه اول خاطر نشان کرد: با جابجایی چند نیرو هیچ تحولی ایجاد نمی شود.از این رو ما در مجموعه آموزش و پرورش خوزستان به تبعیت از نگاه برنامه محوری، برای اولین بار در خوزستان، برنامه توسعه آموزش و پرورش را در ۲۰ اولویت تدوین کردیم و به پشتوانه این برنامه توانستیم در شاخص هایی نظیر پیش دبستانی ،سواد آموزی، کنکور و امتحانات نهایی در خوزستان با پیشرفت مواجه شویم.

تقی زاده با تاکید بر اینکه اولویت های تعریف شده باید بر اساس نیاز جامعه، دانش آموز و فرهنگیان تعریف شود، گفت: فقط در این صورت است که می توانیم با توسعه ای همه جانبه مواجه شویم .

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کسب رتبه نخست پوشش پیش دبستانی در خوزستان گفت: پیش دبستانی از اولویت های تعیین شده در برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان است  که با پوشش ۹۰ درصدی این دوره در سال جاری،  موفق به کسب رتبه نخست کشوری شدیم.

وی افزود: در عین حال با دنبال کردن این شاخص به عنوان یک هدف، برای اولین بار یک هزار و ۳۰۰ نوآموز در مناطق عشایری جذب این دوره شدند و۷ هزار نیروی انسانی تحصیلکرده  مشغول به کار شدند.

تقی زاده نگاه ویژه به مدارس دخترانه را از اولویت های دیگر آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد و گفت: دختران دانش آموز در ارتقای سطح علمی، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی این سرزمین تاثیر به سزایی دارند و در سیستم تعلیم و تربیت باید با جدیت مورد توجه قرار بگیرند.

گفتنی است؛ اجلاس مدیران آموزش و پرورش خوزستان که صبح امروز  با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و معاونین این اداره کل آغاز شده است، تا بعد از ظهر ادامه دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *