استاندار خوزستان: یکی از عوامل مهاجرت و عدم ماندگاری در استان خوزستان کیفیت ضعیف زندگی است

خورنا | احمدرضارستمی: غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم افتتاح ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی که با حضور وزیر بهداشت در اهواز صورت گرفته بود ٬ ضمن اشاره به مشکلات و مسائلی که در خوزستان سبب پائین آمدن کیفیت زندگی میشود و لزوم توجه به رفع آنها و بالابردن کیفیت زندگی مردم گفت: یکی از عوامل مهاجرت و عدم ماندگاری در استان خوزستان کیفیت ضعیف زندگی است و ما باید تلاش کنیم آن را بالا ببریم .

وی افزود: بحثی که در شورای اخیر برنامه ریزی استان مطرح کردیم بحث صنعت بیمه بود که این بحث مورد مناقشه وزارت رفاه و وزارت بهداشت است و در استان خوزستان یکی از عواملی که در کیفیت زندگی مردم نقش پررنگی دارد بحث خدمات ارائه شده توسط بیمه است که در حال حاضر وضعیت مطلوبی ندارد .

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان در بحث خدمات بیمه ای ۴۰ هزار تومان از متوسط کشوری پایین ‌تر است، خاطر نشان کرد: بر اساس آنالیزهای انجام شده متوسط سرانه بیمه هر فرد در خوزستان ۳۵۰ هزار تومان است در صورتی که این رقم در کشور ۳۹۰ هزار تومان می باشد و در مورد بیمه سلامت عدد پائین تر میآید و ما مواجه هستیم با ۲۳۰۰۰ تومان درماه هزینه ای که حوزه سلامت برای هر فرد استان انجام میدهد در صورتی که در کشور ۲۷۰۰۰ تومان و در استانی مثل یزد ۴۶۰۰۰ تومان است .

دکتر شریعتی ادامه داد: چرا این خدمت به این طریق و به این کیفیت به استان خوزستان ارائه میشود ؟ و جالب است که ما انتظار داریم باوجود همچین مسائلی باز نخبگان٬ مسئولین٬ تحصیل کرده ها و مردم در استان بمانند .

وی تصریح کرد : این گران بودن هزینه درمان برای خوزستانیها مقصرش مدیریت ضعیف ما مسئولین است٬ و این هزینه های بالا سبب میشود پزشکان از انجام قرارداد با بیمه ها امتناع کنند و در نهایت هزینه درمان برای مردم این استان افزایش می یابد .

استاندار خوزستان در ادامه بیان داشت: انتظار است، بیمه سلامت که امروز به حوزه بهداشت و درمان منتقل شده، برنامه ریزی های خوبی داشته باشد تا عدالت را بیشتر گسترش دهد و همچنین باید در بررسی اسناد پزشکان یک وحدت رویه داشته باشیم تا هر پزشکی به راحتی از انعقاد قرارداد با بیمه امتناع نکنند .

شریعتی گفت: یکی از عوامل موثر بر بیماری های روانی، جنگ است و نباید در استانی چون خوزستان که ۸ سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته و با آثار روانی و مخرب آن هم هنوز دست به گریبان است در بحث ارائه خدمات اینگونه برخورد شود .

وی در پایان بیان داشت: متاسفانه در زمینه اختصاص اعتبارات، تجهیزات و امکانات ریشه ای عمل نمی شود و هر استانی قدرت رایزنی و لابی بیشتری داشته باشد قاعدتا بیشتر بهره مند می شود و رفاه بیشتری نصیب مردمشان میشود و امیدواریم با اهتمام ویژه ای که دولت یازدهم برای رفاه و افزایش رضایتمندی مردم دارد سعی شود در استان خوزستان روز به روز کیفیت زندگی و زیست برای مردم خوزستان ارتقا پیدا کند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *