بخشدار مرکزی بندر ماهشهر:استان خوزستان جز ۳ استان برتر نمایشگاه توانمندی های روستاییان در تهران شناخته شد

خورنا -دومین جشنواره توانمندی های روستایی و عشایر از ۱۵ دی تا ۱۸ دی ۱۳۹۵ در نمایشگاه بین المللی تهران سالن های ۷/۸ و ۱۰/۱۱ و ۱۲/۱۳ برگزار گردید .
غرفه استان خوزستان در سالن ۷/۸ اولین غرفه جشنواره ، روبروی غرفه ستاد برگزاری جشنواره بود ؛ غرفه بندر ماهشهر در راهروی اصلی که محل عبور مقامات عالی رتبه بود قرار داشت.

بلقیس حسینی بخشدار مرکزی بندر ماهشهر گفت :با توجه به توانمندهای روستایی و صنایع دستی شهرستان بندر ماهشهر ، تصمیم به شرکت در این جشنواره ملی گرفته شد تا به معرفی توانمندی های روستایی و عشایر بندر ماهشهر بپردازیم ؛ سرپرست غرفه بندر ماهشهر غلامعباس اویسی رئیس انجمن دوستدارن خلیج فارس بندر ماهشهر بود .

حسینی افزود :محصولات و صنایع دستی عرضه شده در غرفه بندر ماهشهر عبارتند از : کپو ، گیوه زنانه ، چرم دوزی ، محرق با ساقه گندم ، لباس زنانه محلی ، جارو ، شیرینی محلی کُکال ، کلوچه خرمایی و تَنگیله و خرمای صادراتی البو

حسینی ادامه داد :در این جشنواره کتاب های نگاهی به تاریخ بندر ماهشهر اسحاق شکیبا ، نغمه های بندر جعفر رفیعیان و فرهنگ عامیانه  و مثل های ماهشهری عیسی قیصری از هر کدام ۶۰ جلد به مقامات کشوری و استانی هدیه داده شد و ۱۰۰۰ بروشور معرفی شهرستان بندر ماهشهر بین بازدیدکنندگان جشنواره توزیع گردید .
بخشدار مرکزی بندر ماهشهر تصریح کرد :در این جشنواره با شبکه های الاهواز ، خوزستان ، الهد عراق ، الیوم فلسطین ، مستند ، ایران کالا ، CCTV چین ، شبکه استانی سیستان و بلوچستان ، سمنان مصاحبه انجام شد و از گروه موسیقی بندر ماهشهر جهت برنامه عید شبکه جام جم و برنامه مقیم پایتخت شبکه تهران فیلمبرداری گردید.
وی افزود :این نمایشگاه به ما ثابت کرد که بندر ماهشهر این توانایی را دارد در حوزه نخیلات بیشتر فعال شود و با توجه به اینکه خرمای استعمران (سایر) همچون اروپاییان و روس ها مورد اقبال مردم شریف تهران نیز قرار گرفته شده است ؛ تهران می تواند با جمعیت بالغ بر ۱۵ میلیون نفر بازار خوبی برای ما باشد، لذا می بایست بخش خصوصی را در این بخش حمایت و تقویت کرد

در پایان بخشدار مرکزی بندر ماهشهر: از خانم عبادی ریاست محترم اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بندر ماهشهر بخاطر هماهنگی های لازم و آقای آلبوغبیش  مدیرت خرمای البو و آقای اویسی سرپرست غرفه بندر ماهشهر تشکر کرد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *