تولیت مدرسه علمیه مهدیه شهرستان امیدیه درگذشت

اسداله ترحم / خورنا – حجت‌الاسلام‌والمسلمین صحرایی، تولیت مدرسه علمیه مهدیه امیدیه، به دلیل کهولت سن و بیماری، درگذشت.
وی در سال در شهرستان کنگان ۱۳۱۳ استان بوشهر دیده به جهان گشود و پس از گذران دوران ابتدایی برای تحصیل در حوزه علمیه، راهی نجف اشرف شد و یک دوره از اصول و فقه را آنجا سپری کرد و از محضر علمای بزرگی هم بهره‌مند شد.
همچنین «تبحر در تفسیر قرآن و شرح احادیث اهل‌بیت(ع)»، «آرامش و متنانت در گویش با مردم» و «آشنایی کامل با تاریخ دوران‌های مختلف» برخی از ویژگی‌های آن مرحوم است که اغلب مردم با این خصوصیات ایشان آشنایی داشتند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صحرایی در سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۴ به امامت جمعه شهرستان امیدیه و آغاجاری منصوب شد و مدرسه علمیه مهدیه توسط ایشان تأسیس و مسئولیت اداره آن را نیز پذیرفتند و تا چندی پیش هم در این مدرسه علمیه مشغول به تدریس بودند.
وی علاقه بسیاری به تدریس و تربیت شاگردان داشت و از علمای سرشناسی است که به درجات عالی علمی رسیده و در شهرستان امیدیه منشأ خدمات و خیر بسیار بوده است.
نفوذ روحیه معنوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین صحرایی، به گونه‌ای بود که در دل‌های مردم جای داشت و مردم به‌صورت خودجوش به منزل ایشان رفت‌وآمد داشته و به دیدارشان می‌شتافتند.
وی سرانجام پس از گذران ۸۲ سال عمر با برکت، به دلیل کهولت سن و بیماری، در بیمارستان شرکت نفت اهواز دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.
لازم به ذکر است، مراسم تشییع و خاکسپاری این عالم جلیل القدر، صبح جمعه ۲۴ دی ماه جاری ساعت ۹ از مقابل مدرسه علمیه مهدیه به سمت گلزار شهدا برگزار میگردد و نماز ایشان توسط آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، اقامه خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *