در جلسه بررسی مشکلات شهرستان اندیکا در استانداری خوزستان / دکترشریعتی: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کاهشی ندارد/امکان افزایش مساحت هم هست

خورنا | احمدرضارستمی: جلسه بررسی و پیگیری مصوبات سفر استاندار خوزستان به شهرستان اندیکا ٬ با حضور استاندار خوزستان ٬ نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ٬ فرماندار اندیکا و برخی از مدیران استانی و مسئولین این شهرستان شامگاه چهارشنبه در محل سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد .

در این جلسه مشکلاتی که در زمینه مخابرات ٬ آب شرب ٬ جاده ٬ گازرسانی ٬ کمبود بانک و…..که در سفر قبلی استاندار خوزستان به این شهرستان مطرح شده بود و مصوباتی برای رفع این مشکلات در نظر گرفته شده بود ٬ توسط استاندار خوزستان پیگیری شد .

دکتر شریعتی استاندار خوزستان ضمن اشاره به مشکلات شهرستان اندیکا گفت: از جمله مشکلاتی اصلی که در سفر به شهرستان اندیکا مدام توسط تمامی مردم بیان میشد ٬ بحث مخابرات و فقدان اینترنت بود که انشالله بزودی این مشکل ارتباطی برطرف خواهد شد .

وی در ارتباط با کمک یک میلیارد تومانی برای نجات ۹۰۰ هکتار (۵۰۰ هکتار باغ و ۴۰۰ هکتار زراعی) از باغات شهرستان اندیکا از خطر خشک شدن بیان کرد: این مبلغ را برای شهرستان اندیکا تامین می کنیم تا به صورت مدرن آبرسانی شوند .

استاندار خوزستان در ادامه گفت: برای ساخت پُل سر تَنگ چِلوُ که حدود ۱۲ روستا را به هم وصل میکند و در هنگام بارندگی شدید ساکنین را از سیلاب نجات میدهد نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است و با توجه به نیاز واقعی که در این زمینه میباشد این اعتبار مورد نیاز را هم تامین می کنیم پل ناصرخسرو هم نیز نیاز به اصلاح دارد .

استاندار خوزستان در ارتباط با مسائل مربوط به کاهش طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه گفت: مسائل که در این مورد مطرح شده هرگز به این معنی نیست که ۵۵۰ هکتار تبدیل به ۴۰۰ هکتار شده است بلکه مسئولان کشوری اعلام کردند که روی ۵۰۰ هزار هکتار برای خوزستان به عنوان مصوبه سفر ریاست جمهوری عطف به طرح مقام معظم رهبری ، حرفی نداریم و همچنین اعلام کردند که بنابراین فعلا ۱۲۰ هزار هکتار را برای تائید به سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم که برای مابقی آن نیز به انتظار اعلام گزارش سازمان آب و برق خوزستان هستیم .

دکترشریعتی افزود : این توضیحات نشان می دهد که به دنبال کاهش طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیستند و تنها به انتظار اعلام گزارش سازمان آب و برق خوزستان هستند و هیچ جای نگرانی برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیست و حتی میدانی، معاون وزیر نیرو اعلام کرده که امکان همکاری برای مساحتی بیشتر از طرح را دارد .

وی در واکنش به اینکه برای استقرار بانک در شهرستان اندیکا نیاز به حکم کشوری وجود دارد ٬ گفت: باید شهرستان اندیکا یک بانک را داشته باشد و اینکه اعلام می شود هیچ شعبه ای نیست و یا قابلیت توسعه بانک ها وجود ندارد ، اصلا توجیهی ندارد و قابل پذیرش نیست .

در پایان این جلسه نماینده شهرستان مسجدسلیمان و لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان سخنانی کوتاهی از تلاشها و پیگیری استاندار خوزستان در رسیدگی به مسائل شهرستان اندیکا تقدیر و تشکر کرد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *